Reeds 37 broeddagen voor Barbarie-eend? 14 eieren, is dit normaal?

Hey,
Ons koppel Barbarie eenden, geboren in januari, heben 14 eieren. Zij is al aan het broeden sinds 23 augustus.
Is dit normaal zo'n lange broedtijd??? Kan het zijn dat er niets in zit?
Hoe kan je dat controleren?
Met dank,
vriendelijke groeten, Martje

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar mijn weten is de broedtijd van een gemiddelde eend 30 dagen. Hoe he tprecies met Barbarie-eenden zit, weet ik niet precies, maar het lijkt me wel sterk dat alle 14 eieren dan "leeg" zouden zijn. Een paar dat kan, maar 14 tegelijk??

Mandarijneenden broeden 30 dagen. Een kweker kijkt altijd halverwege de broedtijd of het een windei is,door een ei weg te nemen,er een zaklantaren achter te houden en er doorheen te schijnen.Als er een donkere plek in het midden zit, is het ei bevrucht.Anders zie je er niets inzitten.Ik zou in elk geval eerst die 30 dagen afwachten Toegevoegd na 3 minuten: Zie na het overlezen dat het al 37 dagen is. Dit is in elk geval over de helft v.d. broedtijd! Je zou het kunnen proberen met die zaklamp. Toegevoegd na 7 minuten: Let wel,zijn het windeieren moeten ze doorschijnend zijn.Als ze helemaal donker zijn zal dit het (bijna) volgroeide kuiken zijn.(omdat het al zo ver ontwikkeld is

Wat ik altijd deed was een ei even schudden, klotste het van binnen dan is het ei niet bevrucht. Als je al een week te lang moet wachten voor het uitkomen dan is de kans dat het nog wat wordt eigenlijk nihiel. Het kan een gevolg zijn van inteelt, of gewoon het verkeerde koppel eenden. Soms zijn de jongen in het ei zo zwak dat ze niet uit het ei kunnen komen, de natuur grijpt dan in door ze niet uit te laten komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100