Hoe leer je een Franse bull het blaffen 's ochtends af?

Onze bull is 14 weken oud en blaft nu gelukkig niet meer 's avonds maar dus nog wel in de ochtend. Hij zit niet meer in zijn bench maar heeft nu de keuken tot zijn beschikking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Het blaffen niet bestraffen, maar het stil zijn belonen. Zorg ervoor dat je de keuken inloopt als hij niet meer blaft, dan gaat hij stil zijn associeren met 'de roedelleider komt eraan'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag : "Hoe leer je een Franse bull het blaffen 's ochtends af?"

Mijn antwoord : als je al uit bed bent,dan is het belangrijk als die blaft met je vinger tegen je moet en dan stttttttttttttttt te zeggen,kijk hem dan ook aan .......hoop dat je me begrijpt.

die kleine stopt gelijk en zal zijn oortjes spitsen en het blaffen is over ,dat vinden ze eigenlijk geen lekker gehoor .

Als die stop ( en dat doet die ) ga je hem even lekker knuffelen.
ga je bed weer in of wat je aan het doen bent gewoon verder ermee.

Blaft die weer,doe het zelfde ritueel ....echt dat is een liefdevolle benadering en zijn blaffen doet die straks niet meer.

14 weken ,ze zijn ook zo leuk die franse bulletjes
heb even een foto ervan op gezocht zo leuk.

zo heb ik mijn hondjes afgeleerd om niet meer te blaffen als er een sirene aankomt ....sstsstttttttsttttttttt :)

ps. geef die kleine een knuffel van maria58

Toegevoegd na 3 minuten:
tegen je mond bedoel ik .
dus de vinger tegen je lippen .
vergat het erbij te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak geeft de hond op deze manier aan dat hij iets moet.

Probeer er voor te zorgen dat je de hond hebt uitgelaten voordat hij begint te blaffen, zorg er ook voor dat er wat eten staat nadat je hem uitgelaten hebt.

Blijft hij dan voor langere tijd stil beloon hem dan, blijft hij blaffen negeer hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dat wij vaak nog liggen te slapen
De manieren waarop hij het kan afleren heb je al ontvangen maar mijn eerste gedachte ging eigenlijk uit naar de vraag: waarom blaft hij eigenlijk ?
Toen ik las dat hij van de bench naar de gehele keuken was gegaan zag ik daar al snel een mogelijke oorzaak.
Onzeker in die grote ruimte (voor hem dan).
Misschien helpt het als hij weer gewoon in zijn bench mag slapen ?

Enne.. helaas zijn pups altijd eerder wakker dan wij..
Dat gaat over, hoor ! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is van de bench naar de keuken gegaan ivm dar hij savonds ook blafte.
Mijn pup is nu 9 maanden en heeft maanden lang veel geblaft. wat ik altijd heb begrepen is dat je de hond gewoon moet negeren, hoe moeilijk het ook is. Gewoon omdraaien en wegkijken. Ik moet zeggen dat ik een hele tijd heb gedacht dat het negeren niet werkte, ze bleef maar blaffen. Toch heb ik het maanden vol gehouden en inmiddels (na 9 maanden!) blaft ze niet... dus ik zou zeggen, volhouden! Ik heb even bron toegevoegd met uitleg en meerdere methodes, misschien heb je er wat aan.