Van welk ras zijn deze katten afkomstig, of eventueel een kruising?

Beide katten hebben dezelfde moeder. Maar daar heb ik geen afbeelding van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit zijn (hoogstwaarschijnlijk) kruisingen met een blauwe rus. De points, die lijken op de points van de siamees, (tweede foto) komen ook bij de blauwe rus voor. Had je alleen de tweede foto laten zien, dan was ik voor de siamees gegaan. De eerste foto is overduidelijk een blauwe rus.

Ook stand van de oren, ogen en de vorm van de kop doen mij zeer sterk aan de blauwe rus denken.
De brits korthaar heeft een andere lichaamsbouw, die is korter en gedrongener.

Toegevoegd na 9 uur:
Door inkruising van siamezen komt er soms in latere generaties nog points voor bij de blauwe rus. Zie de volgende link: http://www.russischblauw.info/bluepoints.html
Dat zou verklaren waarom deze moederpoes een blauw rusje en een russisch blue point heeft gekregen.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
denk ik ook,+

Andere antwoorden (2)

Op het moment dat het kruisingen zijn zijn het (in dit geval zeer zeker) leuke htk (huis tuin en keuken) katten.

Maar als ik ze zo bekijk zou ik zeggen dat er, gezien hun vacht en ronde kopjes brits korthaar in kan zitten.
De kleur van de onderste is echt oosters. Bv. Heilige Birmaan of siamees o.i.d.
Aponi
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
In mijn idee zijn deze rusjes nog maar 8 weken oud, zeker niet ouder. Die ronde kopjes zijn normale ronde kittenkopjes. Op deze leeftijd moet je meer kijken naar de lengte van de voorsnuit en die is langer dan die bij een kitten van de brits korthaar. Er is een pointvariatie van de blauwe rus. Zie mijn bijgeleverde link naar de site.
een ras is het niet want onderling vertonen ze teveel verschillen (vorm koppie, vacht structuur)

mij doen ze sterk denken aan een kruising met een ragdoll (vanwege de collor points en de verdunde kleur die o.a. blauw als resultaat heeft, wat je vaker tegenkomt bij een Xing van dit ras)

de sealpoint heeft een vollere vacht en heel iets langer dan de blauwe kitten.

het bollere koppie van de blauwe (de colorpoint is spitser) vertoont ook overeenkomsten met de ragdoll.

ook de oogkleur van de colorpoint is blauwer dan van de blauwe kitten (laatste krijgt nu al wat donkerdere ogen)

denk niet dat het een Xing heilige birmaan of siamees is, want daar kan ik persoonlijk het bollere kopje niet mee rijmen.

hoe of wat dan ook: het is een schitterend stel bij elkaar :)))