Wat is het verschil tussen gewone - en kattenmelk?

Er is nu speciale kattenmelk die je ook kan geven aan egels, van deze melk worden ze niet ziek maar van gewone melk wel. Wat is dan het verschil tussen deze 2 soorten melk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

de lactose (die zorgen voor buikklachten) is er uit gelaten bij kattenmelk. vaak zitten er ook toegevoegde vitaminen speciaal voor katten bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de melksuikers in gewone melk kunnen voor diarree zorgen bij egels en katten.
in de speciale melk zitten ze niet.
Rieneke1
14 jaar geleden
Er zijn al twee uitstekende antwoorden gegeven, ik wil daar aan toevoegen dat kattenmelk iets dikker is dan gewone melk, en dus minder snel spettert met drinken.
Katten vinden melk vaak heerlijk, zeker als ze van jongsaf melk gekregen hebben. Maar nodig hebben ze het niet!