Géén!
Volwassen kromsnavels hebben 'keuze' al gemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volwassen vogel is heel moeilijk nog goed tam te krijgen. Het lukt wel, als je heeeeeeeeeel veel tijd investeert en op de goede manier oefent. Maar hij zal nooit zo tam worden als een jonge vogel.
Kromsnavels, waaronder de agapornis, vormen koppels voor het leven.
Als je een vogel alleen neemt en jong, dan ziet hij jou als partner voor het leven en is daardoor ook tam te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+ Goed antwoord! Ik kan het niet verbeteren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ivana, en dat zegt, met álle respect, heeeeel veel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmmm.... bovenstaande zou ook wel heel anders opgevat kunnen worden dan ik bedoel.... Wat ik wil zeggen is, dat ik jouw antwoorden heel vaak super en compleet vind, dus als jij dat zegt, dan waardeer ik dat enorm!
Effe voor alle duidelijkheid ;-)
Ivana
12 jaar geleden
Bedankt Wendy. Ik doe mijn best.;-)
ik heb er twee.super leuk zijn ze.ik ben er als ik thuis ben heel lang mee bezig,tegen praten en zo.eerst gingen ze op en in mijn schoenen zitten,en nu na een jaar zijn ze "tam"daar bedoel ik mee dat ze je vertrouwen hebben gewonnen.een vogel alleen,laat je een stokje zien,en heel langzaam breng je dat stokje naar de vogel toe.als het stokje wordt aangeraakt,beloon je de vogel.en zeg goed zo of iets dergelijks.of een takje gierst,steeds dichter met de hand naar de vogel.neem daar wel de tijd voor.een ander woord is de love bird.ze zijn liever met twee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het je om die kleine papegaaitjes gaat probeer dan eens een bont boertje... dat zijn echt tamme clowntjes die veel op agapornissen lijken, maar die heel lief en knuffelig zijn en tegen je praten...

Agapornissen heb je dat gewoon minder mee, is mijn ervaring, daar is het gewoon het ras niet voor...

De allerliefste papegaaiensoorten zijn kaketoe's, maar dat zijn ook de grootste schreeuwerds :)