mijn kat maakt de voor deur los

hoi mijn kat maakt de voor deur elkekeer los en ook de kamer deuren maar we heben de klinken al omhoog gedaan maar hij maakt nog de deuren los en nu ook al de voor deur we kunnen umh wel op slot doen maar er woonen nog meer mensen in ons huis en die vergeten dat en ik wil niet dat me kat weg en me huis leeg is natuurlijk kun iemand me helpen of zo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (5)

Er wel eens over nagedacht om de klinken dan naar beneden te draaien?

Wat de kat doet is naar de klink springen en door het gewicht met terug vallen gaat de deur open. Wanneer de klink omhoog staat duurt dit even voordat de kat dit trukje door heeft. Maar door zich vast te klemmen, of in een diagonale beweging te springen is de kat erachter gekomen dat de deur op die manier ook open gaat. Dus blijft de optie om de klink naar beneden te zetten over...

Wanneer je dit niet wilt, o niet kan kun je nog altijd een draaiknop halen en die gebruiken voor de klink. Deze krijgt de kat in ieder geval niet open...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me voor. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel... Was even op de verkeerde site ingelogt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet duidelijker! Goed antwoord, Starbless!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goeie tip Starbles +1
Wij hadden thuis een kat die precies hetzelfde deed. Wij kregen de volgende tip en het hielp. Je moet het wel een tijdje en consequent volhouden:
Houdt de plantenspuit onder handbereik. Elke keer als de kat weer aan de deur gaat hangen, spuit je hem nat met een straal water. Hij/zij zal er van schrikken en bovendien houden katten niet van water. Op een gegeven moment gaat de kat het water met het openen van de deur associeren en zal ie dr mee ophouden. Want elke keer als je de deur opendoet, wil je niet nat worden, toch? Een kat al helemaal niet. :)
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou er iets omheen kunnen maken,bv een stukje hout vastzetten op zijn kant,zodat je wel goed,met je hand bij de klink kunt komen maar de kat geen ruimte heeft om ertegenaan te springen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schuifje op de deuren zetten.of een haakje.

Toegevoegd na 1 uur:
Helaas maakte onze hond de koelkast open en de kat haalde het eten eruit waar de hond niet bij kon en dan aten ze het samen op.Let wel,ze kregen genoeg te eten hoor.Zou je zeggen doe de keukendeur dan dicht,maar in een open keuken gaat dit niet. Op een koelkast kun je geen schuifje plaatsen,enige optie was inhoud aanpassen en de rest goed verpakken in potten met schroefdeksel o.d.
amc
14 jaar geleden
Dat deed onze kat ook.
Wat wij deden is het volgende: altijd de deur op slot draaien.
Dan kan iedereen deze zelf van het slot draaien om binnen te komen of naar buiten te gaan, wel weer even op sloot draaien achter je.