Het is vanzelfsprekend dat wanneer ze samen (als ze nog klein zijn) opgroeien, ze zich gemakkelijker aan elkaar gaan kunnen aanpassen dan wanneer ze al op leeftijd zijn. En anders kan men met de juiste technieken en beloning een goed resultaat boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja natuurlijk kan dat! Maar daar kan je zelf weinig aan doen! Wij hebben zelf ook een kat en een hond en die liggen graag samen met z'n tweeen in een mand! Onze hond kwam er pas bij toen mijn kat 4 was..... (Late leeftijd) als je bijv. 2 jonge kitten en hondjes neemt gaan ze vaak gewoon samen op latere leeftijd kan dit moeilijker liggen omdat ze dan zichzelf moeten aanpassen (ook aan territorium)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen

Dieren hebben niet zo ver ontwikkelde sociale gevoelens als de mens.

Dieren kunnen elkander wel in hun roedel / kudde / troep accepteren maar vrienden worden kunnen ze nooit.

Als een dier een ander diersoort in zijn groep accepteert wordt het een volwaardig lid van die groep, een hond zal dan een kat beschermen en een kat zal wel eens een prooi meebrengen voor de hond.

Dit is normaal instinctief gedrag maar kan niet aangeduid worden als vriendschap.