Lief zwerfkatje in te buurt, wat te doen?

Wij hebben nu elk uur hetzelfde zwerfkatje aan de deur, een superlief beestje, en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem / haar weg te jagen. Wat kan ik doen dat het beste is voor hem / haar? In huis nemen is helaas geen optie, want mijn vader gaat niet akkoord.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, helemaal vergeten te zeggen dat de eigenaren zonder hem / haar zijn vertrokken (100% zeker).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

wie zegt dat het een zwerfkatje is?

katten hebben soms een vreetroute. ze krijgen thuis genoeg, maar halen toch wat op de vaste adresje. je blijft de kat dus lokken.

is het katje jong, ziek of mager laat het dan ophalen door de dierenambulance of het asiel.

daar vinden ze OF de eigenaar, OF een goed huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is jong en mager, en superlief:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah wat sneu. check up van de DA lijkt me niet verkeerd dus toch maar een belletje plegen??

Andere antwoorden (5)

Je kunt hem toch blijven lokken, je hoeft hem dan niet perse in huis te houden.
Of je hangt posters op als iemand dit katje wil hebben.
Of je laat het katje aan je vader zien en probeert hem te overtuigen om hem te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan heeft 'ie geen eten :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je stiekum doen, deed ik vroeger ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha maar ik ben lang niet altijd thuis, lang verhaal:)
De stap is misschien moeilijk, maar vergeet niet dat er misschien wel een kindje van 12 jaar zit te snikken omdat haar 'Poekie' weggelopen is.

Hang eens een briefje op bij de supermarkt, plaats een advertentie op de kabelkrant, hang posters in de buurt op en tape die aan lantaarnpalen (wel weghalen nadat de poes weer opgehaald is), en lees de kranten eens door naar berichten uit de buurt waar een kat/poes verdwenen is.

Veel succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe weet je dat het een zwerfkatje is? Onze kat heeft ook geen halsband, maar dat maakt er nog geen zwerfkat van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, mijn kat heeft ook geen halsband en ook geen zwerfkat, maar ik weet het wel zeker, zie toevoeging op vraag.
Je kan je zwerfkat een paar dagen in huis/schuur nemen, en het aan iemand geven die het leuk vindt om een kat in huis te nemen. Kijk maar is wie katten leuk vinden in je klas bijv. of buren. :)

Toegevoegd na 58 seconden:
Of ja misschien is het wel van iemand anders beetje niet overnagedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang eerst poster op in je buurt/omgeving van een fotootje van de poes/kat. Of misschien is het een optie om hem/haar naar de DierenAmbulance te brengen, die zetten in hun computer informatie over de kat en een fotootje. Voor de rest veel zeuren bij je vader!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met de dierenambulance en vraag aan je vader of je hem/haar in de tussen tijd op mag vangen.
Als het een zwerf kat is zoeken zij er een nieuw baasje voor. Is de kat wel van mensen dan zijn ze nu waarschijnlijk alle lokale dierenartsen en opvanghuizen aan het bellen en mailen op zoek naar hun kat en komt hij/zij dus uiteindelijk terug bij het baasje. Succes