Wat te doen als het water van onze goudvissen veel te snel daalt?

Mijn zus heeft voor haar verjaardag 2 goudvissen gekregen, maar het water daalt veel te snel in temperatuur. Mag je hier warm of zelfs kokend water bijdoen om de temperatuur weer op pijl te krijgen of is het beter om niks te doen?
(de kom is gisteren verschoont en nu is het water alweer 7 graden te koud)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#ieks# kokend water?! euhm, het zijn goudvissen, geen vissticks toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, goeie. Ik zat zelf aan vissoep te denken

Het beste antwoord

nee dat mag niet.

als je goedvissen te warm houdt krijg je problemen (buiten dat de stofwisseling van de vissen veel te snel gaat werken)

goudvissen zijn KOUDwater vissen die nog kunnen overleven onder ijs (dus echt heel koud!)

niet in de zon zetten dus, en juist in de gaten houden of het niet te warm wordt.

bij het verschonen geen warm water erin doen. meet de temp van het water en zorg dat je dezelfde tem aan vers water erbij doet. overigens is het niet goed om AL het water te verversen (er zit een bepaald evenwicht in, en vers kraanwater bevat verkeerde stoffen voor een vis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je sxiopo :)

Andere antwoorden (3)

Goudvissen zijn koudwatervissen, dus zo ergens tussen de 4 en 25 graden is prima.
Er hoeft dus nooit een verwarming in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
NEE!!Niet 1 vis kan tegen kokend water ,heb je een aquarium met een thermostaat kijk of die niet stuk is en stel de temp. goed in 18 graden is goed.Vul het gewoon met koud water en het warmt vanzelf op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een thermometer die aangeeft dat de temp. 20 tot 30 graden moet zijn.
1 tip is.. DOE NOOIT KOKEND WATER BIJ JE VISSEN!! Ze gaan opslag dood. Aan het dalen van het water kun je niks doen, dat hebben wij ook. Goudvissen kunnen makkelijk in een kom van een graad of 10 tot 25. Wij vullen gewoon lauw water bij als het te laag is geworden.