Mogen alle hondjes botjes enzo?

Ik ga logeren bij mensen met een hondje, zo'n klein schoothondje, geen idee wat voor ras. Maar het lijkt mij aardig om iets voor het beestje mee te nemen, een bot ofzo, het is echt een diva hahaha. Dus ik dacht een botje met een strik erom. Gewoon voor de aardigheid en zodat ze die vreemde mevrouw meteen aardig vindt. Maar mogen alle hondjes gewoon van die botjes? Ik heb echt 0,0 verstand van honden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al voldoende prima antwoorden gegeven waar je wat aan hebt dus ik wil alleen even zeggen hoe lief en attent ik het vind dat je er sowieso aan denkt om iets mee te brengen voor de hond.
Zeker voor iemand die zegt er geen "verstand" van te hebben vind ik het heel goed dat je even informeert wat het beste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang voor honden... maar dit lijkt zo'n schatje dat ik het wel aandurf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En bedankt!

Het beste antwoord

Dat mag zeker.
Ik raad je aan een pakje met vleesbotjes te kopen, geen kauwstaafjes, die harde. Mijn dierenarts raadt dat af vanwege niet goed kauwen en te grote stukken inslikken. Hij heeft daardoor vele operaties moeten uitvoeren en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De botjes die ik bedoel zijn vaak rood of groen van kleur en zijn dun. Meteen ook een goed formaat voor een kleine hond.
Om het pakje kan je een strik doen.
Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Met vleesbotjes bedoel ik een soort gedroogd vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zover ik weet mogen alle honden dit gewoon hebben. Is goed voor de tanden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet zeker weet of de eigenaar van de hond zo'n bot waardeert kun je ook een hondenspeeltje kopen
12 jaar geleden
Ik zou bij een dierenwinkel aangeven hoe groot het dier ongeveer is, dan weten zij wel wat de diva aankan wat kauwen betreft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een puppy is kun je beter een zacht speeltje nemen. Pups hebben nog melktandjes die snel afbreken of eruit gaan bij kauwen op harde botjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je moet zeker weten of het hondje geen voedsel intolerantie heeft, in mijn hondje`s geval is dat zo, als ze een botje krijgt word ze erg ziek zoals buikkramp, diaree en heel veel spugen.

je kunt wel uitkijken naar botjes lam en rijst dat krijgt mijn hondje als voeding en versnapering en gaat heel goed

maar een speeltje is ook een goed idee

Toegevoegd na 1 minuut:
met een strikje