Is het normaal dat onze kat vogelgeluidjes maakt?

Als onze kat in de tuin zit en een vliegje, of een vogel of zoiets ziet, gaat ze een soort van vogelgeluidjes maken en soms lijkt het net alsof ze aan het blaffen is. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is echt normaal hoor, grappig he? Dit is een soort geluidje dat veel katten maken als ze iets zien waarop ze eigenlijk wel willen jagen.....ik vind het zo hilarisch als onze kat het doet!

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze kat in het filmpje doet het ook erg grappig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een schatje! :)

Andere antwoorden (2)

Toen ik voor het eerst een kat nam deed mijn kat dit ook en nog steeds wanneer ze duiven bij ons in de boom ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noem het altijd 'mekkeren', en ik zie (nou ja, hoor) het vooral als de vogel absoluut onbereikbaar is: te hoog op een onbereikbare plek, aan de andere kant van het raam en dergelijke.
Als de vogel bereikbaar oogt, zal de kat erheen sluipen, en alle moeite doen niet op te vallen.
Anders komt de frustratie van het 'ik kan er niet bij' eruit via dat gemekker volgens mij ;-)