ja, dat lijkt me geen goed idee.
de behoeften qua eten zijn bij een kitten en een oudje te uiteenlopend.
beter geef je je katten apart eten.
ook ik heb dat ruim een jaar moeten doen (met 5 katten!), en ze wennen hier snel aan.
lukt het niet om ze gescheiden en vaak genoeg eten te geven, dan zou ik eerder kiezen voor een adultbrok van goede kwaliteit (dus niet uit de supermarkt) voor beiden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom 2 minnen? :S
Heb je iemand beledigd vandaag die je nu met minnetjes stalkt, Rieneke? ;-)
Van mij een plusje.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt!
ben ook wel benieuwd naar de onderbouwing, maar vermoedelijk kan ik dan lang wachten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier nog een plus voor die belachelijke min (zo sneu dat ie waarschijnlijk niet onderbouwd kan worden) +1
Als je hem constant seniorenbrokken geeft dan is dit niet goed. Een senior-kat heeft andere voedingsbehoefte dan een kitten waardoor de kitten dan niet genoeg en niet de goede voedingsstoffen binnen krijgt. Dit moet je dus zeker niet doen.

Als je bedoelt of het kwaad kan dat hij er 1 keertje van gegeten heeft, dan hoef je je niet druk te maken. Er zit niks in wat echt slecht is voor de kitten, hoogstens kan hij het nog niet goed weg krijgen maar als hij het al op heeft is hem dat dus gelukt...;-) Van 1 keertje per ongeluk een beetje seniorenvoer eten toen jij niet oplette houdt hij/zij niks aan over. Maar bedenk wel een manier waardoor dit niet vaker gaat gebeuren, want gezond is het niet voor een kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
senioren katten groeien niet meer en verbruiken minder energie. hier is #hun# voer dus op aangepast.

een kitten groeit als een gek, en verbruikt enorm veel energie, en daarom bestaat er kittenvoer.

geef je een kitten seniorenvoer krijgt ie nooit voldoende én nooit het juiste binnen. (het volume zegt dus niets over de voedingsstoffen, en in het bijzonder niet bij seniorenvoer!)

geen je een senioren kat kitten brokken zal deze uit zijn voegen klappen en andere problemen krijgen op langer termijn.

dus.... elke kat zijn eigen voer, en echt niet voor niets.