Wie weet hoe je een konijnendrinkfles kunt zuiver maken?

De drinkflessen zijn van binnenuit smerig groen geworden door de zon etc. Alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het groen is natuurlijk algen, die zijn erg nuttig om het water gezond te houden, ook al ziet het er niet fris uit, het geeft niets.
Even een beetje zand in doen met wat water en schudden, ook al is het groen niet allemaal weg, het is dan wel schoon genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Warm water, niet te heet anders smelt deze, scheutje chloor en wat afwasmiddel en schudden.
Indien het groene er niet goed afgaat, met een oude tandenborstel (mits dit past) schoonpoetsen.

Uiteraard na schoonmaken de hele handel ZEER goed omspoelen, je wilt niet dat jouw konijn restjes chloor gaat drinken. Het metalen tuitje niet vergeten, hiervoor heel heet water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilverzand met water er in doen en schudden. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het reinigen van baby-zuigflessen bestaan er tuitenragers/flessenragers. Deze flessenragers werken perfect voor het reinigen van drinkflesjes voor konijnen.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie! Ja voor zover ik weet, heb ik geen kinderen, anders had ik dit ook als oplossing aangekaart! Plusje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Mag ik ook vragen waar ik deze ergens kan kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Bij de drogist,huishoudwinkel en misschien ook wel de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ik kon niet op de naam komen.....tuitenragers idd. Hebben we vroeger ook gebruikt en werkt uitstekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die gebruik ik ook altijd. gewoon bij de drogist of de blokker te koop voor weinig. @T74: "voor zover ik weet, heb ik geen kinderen"
weet je dat niet zeker dan?
Water met droge rijst er in in het flesje doen en flink schudden.
NIET in de vaatwasser, daar vervormt hij volgens mij van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, de vaatwasser kan hij niet tegen, en dan past het tuitje er niet meer op.
Schelpenzand in de fles, beetje water erbij en flink schudden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
water, steradent tabletje en een nachtje geduld...Steradent maakt trouwens een hoop meer schoon dan tanden! ook witte kleding wordt weer prima wit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steradent is ook geweldig in een voetenbadje.
een scheut azijn en warm water in de fles doen, haalt het groen weg, maar ook de kalk in de fles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
azijn gebruik ik om het metalen buisje met kogeltje weer kalkvrij te maken.
Stop de koffieprut uit het koffiefilter (nadat je koffie hebt gezet) in de konijnenfles, beetje water erbij en flink schudden. Werkt prima!