Dat kan het beste via de rasvereniging, het ligt er dus aan welk ras je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een asiel, bij een dierenwinkel, en ook op Marktplaats zijn er zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op zoek bij een gerespecteerde fokker

Zeker wanneer je op zoek bent naar een rashond, is dit het beste idee. Een goede fokker is trots op zijn dieren en zoekt een baasje dat goed past bij zijn honden.

Koop je hond bij een reddingsorganisatie

Dit zijn organisaties die honden van een bepaald ras opvangen en er dan een gepast baasje voor zoeken. Er zijn voor verschillende rassen dus verschillende organisaties. Op het internet vind je gemakkelijk wat meer informatie.

Koop je hond in een asiel

Wanneer je niet meteen op zoek bent naar een rashond, is deze oplossing ideaal voor jou. Er zijn veel uiteenlopende rassen aanwezig en ze zoeken allemaal hopeloos naar een nieuwe thuis. De mensen die in het asiel werken zullen samen met jou op zoek gaan naar de hond die het best bij jou past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval niet bij een brood fokker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de albert heijn op het bord.

Erg goedkoop tot gratis

Succes
Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest verstandige is als je hem uit het asiel haalt. Daar zijn een heleboel goede redenen voor te vinden.
Ook vind je daar puppies. Ga eens bij een dierenasiel in de buurt langs en laat je door hen eens goed informeren. Je krijgt dar altijd een eerlijk advies waar je veel aan zult hebben.
Je kunt het ook bij een geregistreerd fokker doen maar dat kost al gauw € 600,- en meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je aanraden om naar een asiel te gaan. Je geeft een verlaten dier dan een warme en goede thuis en je krijgt er zoveel dankbaarheid en vriendschap voor terug!
Dat is mijn persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste vraag je, je af waarom je een hond wil. Daarna ga je de voor en nadelen tegen elkaar afwegen. Als je dan nog een hond wil, ga je op zoek naar een hond, die wat karakter goed bij je past.
Lees dan veel over dat ras. Als je dan nog enthousiast bent, ga dan op zoek naar een erkende fokker.
Wees niet impulsief, daar zitten de asiels vol van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit is het juiste traject. De directe gang naar het asiel is ook niet aan te bevelen. Je zult eerst veel over honden moeten weten, wil je de juiste keus kunnen maken. In het asiel kunnen ze je wel helpen, maar niet voor je beslissen. Dat moet je zelf doen en daarvoor moet je de basiskennis bezitten.
Voor het uitkiezen van een hond heb je zeker 1-1,5 jaar voorbereiding nodig, tenzij je al met honden bent opgegroeid en weet waar je het over hebt, maar in dat geval zou je hier de vraag niet stellen. Voor platje een dikke plus.
Kijk eens op marktplaats.Er zijn genoeg mensen die hun hondje een keer laten dekken omdat ze het leuk vinden pups te hebben.
Als je een leuke gezien hebt neem je contact op en vraag of je mag komen kijken.En dan begint het ,let op dat je alle pups mag zien en de moeder {en vader}.Kijk of de pups speel zijn en fit.
Kijk ook goed naar het gedrag van de moeder en hoe ze eruit ziet.Is ze mager en uitgeleefd dan niet doen maar zit die er goed uit en de pups ook dan vraag je naar het entboekje en paspoort.
Let op dat de pup geent en ontwormt is en vraag veel aan de eigenaar en kijk of hij antwoord heeft.
Let ook op waar de pups zitten {in huis of in een afgelegen stal}.
Neem nooit meteen een beslissing maar ga 1 of 2 dagen later onverwacht terug als je er 1 wilt en kijk hoe het dan is.Is de situatie gelijk als met het eerste bezoek dan is het goed maar als de moeder weg is of ze zitten ineens ergens anders dan niet doen.
En vraag altijd of je met de pup {als je hem gekocht hebt}naar de dierenarts mag en laat hem nog eens controleren of hij gezond is.Laat dit ook op papier zetten dat je hem terug kunt brengen als hij niet gezond is.
veel s6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vraag altijd of je met de pup {als je hem gekocht hebt}naar de dierenarts mag en laat hem nog eens controleren of hij gezond is.
@werk als het goed is komt de dierenarts met 6 weken bij het nest en dan krijgen ze hun eerste inenting en kijkt de dierenarts ze ook helemaal na en als alles goed is krijgen ze een paspoort met de gegevens erin dus als er geen paspoort bijzit dan is er iets niet in de haak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt de hondjes dienen met 6 weken geent te worden en dan worden meestal ook gecontroleerd. Dit wordt dan in een paspoort vastgelegd met de sticker van het flesje waar de entstof inzat.{die wordt in het paspoort geplakt} Dus geen paspoort erbij ga dan verder zoeken.
er zijn al veel goede tips gegeven maar je kan ook een hondje uit het buitenland adopteren

vanavond komt het geadopteerde hondje van mijn vriendin uit spanje aan op rotterdam airport dan gaan we haar ophalen

via de organisatie A.C.E

er zijn veel hondjes die daar op een goed tehuis wachten en de kosten zijn 250 euro en dan zijn ze ook helemaal nagekeken door de dierenarts en een teefje is gesteriliseerd en een reutje gecastreerd zodat er niet mee gefokt kan worden

dus zon hondje is bijna gratis als je al de kosten bij elkaar optelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jou vraag: Waar koop je een hond

Mijn antwoord is: Bij een fokker

welke fokker dat ligt weer aan welk ras je zoekt

Probeer iets duidelijker te zijn met welk ras.

Zoek een ras wat bij jouw karakter past,heel belangrijk.

Wat ook belangrijk is, wil je er veel geld vooruit geven of niet.

Een asiel daar zijn de kosten niette duur,uit het buitenland valt het ook best mee 'lees ik net'

maar een rashond zijn de kostte van een goede raszuivere fokker rond de 1200 euro.

Tja,wat wil je.

Tip op marktplaats kan je rustig kijken voor een hondje,
staan er geen telefoon nummers bij dan moet je daar zo en zo niet wezen.

Een gezonde fokker plaatst die erbij namelijk.

En anders voor een zuiver ras de hondenverenigingen die zijn aangesloten bij goede fokkers.

Die zijn aangesloten over het hele land.

Kies niet alleen met je hart,maar vooral met je verstand,een hond gaat zo gemiddeld 10 jaar mee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan wat jij wilt.

Als je gewoon een hondje wilt, en het je niet uitmaakt watvoor ras, karakter en je er niet zoveel geld uit aan wilt geven, kun je op Marktplaats kijken.

Als je dat hier boven wél belangrijk vind zou ik eens gaan kijken bij Hondenshows. Mijn tante doet dat, en daar zijn altijd fokkers aanwezig die erkend zijn.
Zodat als je een hond koopt, hij een paspoort heeft waarin hij gezond is verklaart e.d..

Persoonlijk zou ik daarvoor gaan.

Succes met het vinden van je 4voet-maatje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je vragen mensen om je heen die ook een hond hebben mischien hebben ze ook het ras dat jij wilt of bij het dierenasiel daar zitten honden die ook een nieuw baasje hebben en dan heb je niet zoveel zwerfdieren en die honden zijn meestal goedkoop ook en kan je een goed gezelschap bezorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een hond op diverse manieren kopen maar vaak word vergeten dat er zeer lieve,goed opgevoede honden en katten in het asiel verblijven.
Wellicht een idee om eens te overwegen te gaan kijken bij een asiel in je buurt.
Je kunt daar aangeven aan welke eisen een hond voor jou zou moeten voldoen;bijvoorbeeld de relatie tot kinderen,andere huisdieren,tuin of geen tuin etc.
Asiels in je omgeving kun je vinden op Google of in het telefoonboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga alstjeblieft naar het assiel, dan red je nog eens een zielig lief klein hoopje hond, die helemaal blij is omdat hij niet wordt geslacht, als ik later op mijzelf ga wonen, ga ik ook dieren uit het assiel halen, er zitten ook leuke beesten die daar niet horen, eigenlijk hoort geen enkel beest in het assiel, maar elk beest heeft een goed thuis nodig, liefde en aandacht, dus ga naar het assiel, en red een hond, of iets anders!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een goede en een vertrouwe fokker kopen