hoe leer je een kat poepen op de wc

ik wil graag onze kat leren zijn behoefte op de wc te doen
maar ik heb geen idee hoe

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb gezien dat het kan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het erg dieronvriendelijk is om een kat dit te leren als ie niet uit zichzelf interesse in zoiets laat zien. Laat ie dat wel zien dan kan je dat ontwikkelen maar dan had je hier niet om tips hoeven vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gelukt is en hij veegt ook z'n gat nog af, zet even een filmpje op YouTube, Thanx :-)
amigo
13 jaar geleden
ik raad het je ook af, onze kat drinkt uit de wc (als ik de deur per ongeluk open laat staan) dan staat hij met zijn vieze poten van buiten (waar andere katten WEL poepen, en waar soms echt aarde aan blijft hangen) op MIJN wc bril, jakkes!!!!!

Antwoorden (5)

Onmogelijk, gewoon een kattenbak nemen. En als je die niet graag wilt verschonen geen kat nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt onmogelijk hoor http://www.youtube.com/watch?v=8xNMkj0moXo
Een dier is een dier. Hoeveel je ook van je huisdier houdt, leer hem geen menselijke activiteiten aan. Kat = kattenbak.

Ik heb het wel eens in zo'n programma met homevideo's gezien, en kat op de wc. Zat hij op de rand. Maar niet aantoonbaar enige souvenirs achterlatend. Is zielig.

Besteed de aandacht in plaats van wc-bezoek aan gezellig spelen en hem verzorgen .Is beter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, zo'n filmpje zet ik net bij de reactie van IreneM.. Het ziet er toch niet uit! En het is hartstikke onhygiënisch en smerig. Ik vind ook, een dier moet je zoveel mogelijk dier laten. Grazy people..
Het kan inderdaad, het schijnt dat je de kat naar de wc moet brengen als hij of zij naar de kattenbak wil gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het een beetje dubieus.
aan de ene kant heb ik een kat, nelis, die af en toe gebruik maakt van mijn toilet, zonder enige training.
aan de andere kant: graven hoort erbij, en dat ontneem je de kat.
persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen.
als je het toch wil proberen; zie de link.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/4938-mijn-kat-doet-het-op-de-wc.html
Rieneke1
13 jaar geleden
Er zijn katten die op de wc poepen, maar lang niet alle katten zijn zover te krijgen....

Je hebt waarschijnlijk de reclame van Litter Kwitter gezien...(dat setje wc brilletjes voor katten) en daar lijkt alles heel gemakkelijk te gaan... maar kijk maar eens op fora van gebruikers....

Ik heb het zelf geprobeerd, maar mijn katten waren erg ongelukkig met dat kleine 'bakje' op de wc.... ze gingen het gewoon steeds langer ophouden...wat heel slecht is voor o.a. de nieren...
Toen ik het onding dus maar gauw weghaalde en hun oude bak weer tevoorschijn toverde, zaten ze er meteen alletwee tegelijk op!

Toch zijn er katten die hetwel fijn vinden...mijn zus had een kat die het uit zichzelf deed....maar dan moet je dus altijd je wc deur open hebben staan... en niet raar staan te kijken als er eens iets in drijft, of niet helemaal goed terecht is gekomen...want naar de wc gaan is tot daar aantoe... doortrekken? mmm

Nee, de meeste katten hebbengewoon het liefst een schone bak....

Toegevoegd na 8 minuten:
Mijn katten hebben nu een flinke bak vlak bij de wc met een flinke laag ecologische klontvormende houtkorrels, waar ik twee maal daags de drolletjes en plasjes uitschep, en door de wc spoel...dat kan met die kattenbakvulling...en om de uitloop tegen te gaan heb ik er een rulle badmat voor liggen ....heel effectief en ook erg katvriendelijk, want ze rollen er lekker op hun rug overheen en zitten er vaak samen op als ik naar de wc ga...Ideaal voor hen en toch supermakkelijk voor mij....(kattenkorrels worden thuisbezorgd, en zijn zuinig in gebruik)