me kitten van 12 weken drinkt ?? weinig ?? wardoor kan dat en wat kan ik er aan doen dat ze meer drinkt

der bakje water staat altijd goed gevuld.maar ze drinkt er hooguit heel klein beetje uit en dan uren niks. maar eten doet ze trouwens wel erg goed wat kan ik er tegen doen dat ze meer gaat drinken alvast bedankt

Toegevoegd na 50 seconden:
iemand nuttige tips wel serieuze graag aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten dronken ook weinig en ik maakte mij ook wat zorgen daarover. Momenteel krijgen ze meer brokjes dan blikvoer en nu drinken ze meer en niet uit hun waterbakje, maar uit de vissenkom. Misschien heb je visjes, en kan je die op een bereikbaar plekje neerzetten...

Het beste antwoord

Ik meng bij warm weer vaak domweg een of twee lepels lauw water door het natvoer, wordt vlot weggeslobberd ;-)
Daarnaast drinken mijn katten veel liever uit de bakjes in de tuin waar regenwater in zit (en dood blad!) dan uit een schoon bakje water in huis. Tenzij het water niet voor ze bedoeld is, als ik ergens 'zomaar' een bakje water neerzet is dat ineens wel erg interessant.
Dus probeer eens meerdere bakjes op meerdere plekken, water uit de kraan, water dat gekookt en afgekoeld is, water met een scheutje speciale katten/kittenmelk (dierenwinkel).

Toegevoegd na 1 dag:
Ook vooral experimenteren met verschillende soorten bakjes, soms wil een kat niet uit een plastic bakje drinken omdat daar een bepaalde geur aan hangt, en wel uit een stenen bakje bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u reactie k ga het eens proberen op andere plekken de drinkbakjes neerzetten een +

Andere antwoorden (8)

Er zijn van die kattenfonteintjes te koop.
Daar loopt het water over een bol heen.
Katten vinden dat heerlijk.
Het proberen waard.
12 jaar geleden
Je kunt een dier niet dwingen om meer te gaan drinken.
Ze eet goed schrijf je: als ze goed uit de oogjes kijkt, actief is en het naar de zin heeft, dan is er niets aan de hand en drinkt ze voor haar lijf voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u reactie en ja ze eet goed kijkt goed uit der ogen en is zeer actief en ook kan ze lekker kroelen en ze heb het naar der zin een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! Dank voor de plus!
Het kan ook evt. aan de voeding liggen. Als ze blikvoer krijgt zal ze minder behoefte hebben aan water omdat al voor een deel uit water bestaat.
Krijgt ze droogvoer daarentegen zal ze meer gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u reactie een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. :-))
Het hangt er ook van af, wat je je kitten voert : als ze alleen kattenbrokjes krijgt, zal ze meer behoefte hebben aan water, dan als ze ook blikvoeding en paté ed. krijgt, waar al veel water in zit.

Verder heb ik bij mijn kat ontdekt, dat ze graag meerdere drinkbakjes heeft : nu heb ik op het balkon en in de badkamer ook drinkbakjes staan, en bovendien heb ik voor de 'sier' zo'n waterbol in de kamer ( vind dat geklater van water zo gezellig), en daar drinkt ze ook wel eens van.

Verder houden sommige katten van vers water, terwijl andere het liever even laten staan. Sommige katten drinken graag uit een druppelende kraan : dat zou je ook eens kunnen proberen: katje in de gootsteen zetten, en naast haar de kraan laten druppelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor reactie en ja ze heb zo bakje gehad met zacht voer maar daar krijgt ze weinig van niet elke dag maar een halve per 2 dagen.en dat met de kraan ga ik eens proberen.en ze heb ook 2 drink bakjes een +
Waarschijnlijk gaat dat vanzelf over. Gewoon afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drinken is bij katten vaak een probleem.
van oudsher zijn ze gewend hun vocht uit hun prooi te halen (vlees bestaat voor 80% uit water).
veel katten eten tegenwoordig alleen brokjes, maar drinken nog steeds te weinig.
zoals nieuwsgierig zegt, zet meerdere bakjes neer, verleid je kitten tot drinken.
een scheutje kittenmelk vermengd met water zal ze een traktatie vinden.
geef haar dagelijks een portie natvoer van goede kwaliteit.
en misschien voel je wat voor versvoer?
dat kan je kant en klaar kopen, zoals van carnibest, en alles zit er in wat je kitten nodig heeft.
ook een stukje rauw vlees is goed voor haar.
succes met je kitten!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u reactie een +
Niet erg want katten drinken sowieso erg weinig.
Een dierenarts wordt pas ongerust als een kat veel drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is de kitten nog gewend aan melk.
misschien kan je een beetje KITTENmelk door het water doen? of geef hem of haar eens wat droge voeding
maar geef haar geen gewone melk, daar raakt hun buik van slag van