Waarom doet onze edelpapegaai dit?

Onze edelpapegaai doet soms zijn hoofd op z'n kop. Ik merk dat hij dat vooral doet als je bv de krant leest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dan hou je zeker de krant ondersteboven, en dan kan die niet zien wie gister gewonnen heeft bij het voetbal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik hou van deze humor :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo een minnetje ik meen het echt, aan zijn vacht te zien draagt je papegaai een warm hart aan ado den haag toe! Hij was er zeker ook wel ziek van gister, ado speelde ecjt niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff jou papegaai houd helemaal niet van voetbal dat zie je toch, sjomge jonge ben ik hier nou de enige met een beetje verstand van papegaaien??
Hoewel ik onze grijze roodstaart dit eigenlijk nog nooit heb zien doen, vermoed ik dat het gewoon een manier van aandacht vragen is. Baasje leest de krant, dus heeft geen aandacht voor mij.... Hup m'n kopje ondersteboven, kijk eens wat ik kan! Ben ik nu niet knap? Of hij is gewoon erg nieuwsgierig van aard en wil ook graag op de hoogte blijven van het nieuws haha. Maar nog even zonder gekheid, ik zie op de foto dat je vogel op je schouder zit. Ik zou je ten zeerste aanraden om dit onmiddellijk af te gaan wennen. In de natuur is het namelijk zo dat de vogel die het hoogste zit, dominant is. Doordat je vogel hoog op je schouder zit, kan hij gaan denken dat hij dominant is over jou. Dit kan op den duur tot een onhandelbare vogel leiden die je uit het niets aanvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aandacht trekken denk ik.
Wat doe jij als hij dit doet? Geef je hem aandacht, op welke manier dan ook? Moet je erom lachen bijvoorbeeld?
Dan heeft-ie jou dus precies daar, waar hij je wilt hebben ;-)
Als mijn papegaai (dwergara) aandacht wil, dan gaat-ie bijvoorbeeld lachen.... dan lig ik ook in een deuk en dan hebben we samen schik, niks mis mee lijkt me ;-)))