Kan mijn kitten (Lucky) 13 weken oud, onze valkparkiet aanvallen?

Wij hebben sinds vandaag een hele lieve kitten, Lucky, waar we gek op zijn. We hadden hem wel van buiten, bij zijn moeder. En hij is al 13 weken oud. Alleen, wij hebben ook een valkparkiet (Coco) en ik ben bang dat mijn kitten hem aanvalt. Hij kijkt veel naar hem, en gaat ook op zijn kooi zitten. Coco vind dat dus niet fijn, en blaast. Ik heb nog nooit een kitten gehad en weet dus niet of dit wel samen gaat.. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geen tekenfilms gekeken.....:) Katten en vogels is geen goed plan.

Antwoorden (5)

Er zijn wel filmpjes van vogels en katten die goed samen kunnen, maar ik zou het zelf nooit uitproberen.
Katten vangen nou eenmaal vogels.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Ik heb ook veel filmpjes gezien dat ze samen eten, spelen etc. Maar toch, je weet maar nooit..
De kitten van m'n buren heeft toen hij 13 weken oud was de vissen opgegeten en de park

Toegevoegd na 46 seconden:
Parkieten een hartaanval bezorgt **
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt aanvallen zal hij (nog) niet doen. Nu ziet hij het waarschijnlijk als een leuk speeltje. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en ze gescheiden houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou ze inderdaad ook uit mekaar.
het was anders geweest als ze samen waren opgegroeid, maar die fase is helaas al voorbij.
nou zal je valkparkiet zich niet zonder slag of stoot laten pakken, maar dit levert wel enorm veel stress op voor de vogel.
het beste is de kooi aan het plafond te hangen, zodat je kitten er niet bij kan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. ja, ik ga die kooi denk ik aan het plafond hangen. Kan de kitten dan niet erop springen?
Rieneke1
12 jaar geleden
dat lijkt me heel verstandig, ik heb al te veel verhalen gehoord waarbij het slecht afliep met de vogel.
als je de kooi hoog genoeg hangt, en er staan geen kasten of zo in de buurt die de kat als opstap zou kunnen gebruiken, moet het veilig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben 'm aan het plafond gehangen, en Lucky kan er gelukkig niet bij. Maar vandaag, toen hij nog niet gehangen was, kwam Lucky weer bij hem. Deze keer was mijn parkiet niet bang, maar maakte hem bang. XD Als hij blaast, rent Lucky weg.
Ja je kitten heeft natuurlijk een jacht instinct, en als een parkiet fladdert. reken maar uit.

Maar het kunnen ook beste vriendjes worden.
ze moeten eerst elkaar accepteren en als de parkiet een beetje de baas is dan komt het wel goed.
hou ze niet angstvallig gescheiden, maar laat ze vrij.
maar hou een oogje in het zeil. en grijp in waar nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raad jij vraagsteller aan beide dieren vrij te laten????
Ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben als de parkiet dit niet overleeft of gewond raakt... en die kans is behoorlijk groot, ook als je een oogje in het zeil houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat ze liever niet samen uit. Ik bedoel, je weet maar nooit, straks valt ie hem aan en raakt hij gewond. Mijn parkiet speelt wel de baas, want als de kitten bij hem komt, blaast hij en gaat Lucky weg.