Waarom staan er meestal wel schapen en geiten in een kinderboerderij maar geen koeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Schapen en geiten hebben bij kinderen een hogere aaibaarheidsfactor en zullen dus eerder een bezoekje binnen het hek krijgen als koeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

koeien vragen te veel ruimte. dat is er vaak niet op de kinderboerderij.
12 jaar geleden
Er is geen ruimte om volwassen koeien te houden. Daarom worden er ieder jaar twee kalveren aangekocht. Deze komen op de kinderboerderij in april-mei. Ze zijn dan een paar weken oud en worden grootgebracht met kunstmelk. In de zomer gaan ze de wei in.

In het najaar gaan ze weer op stal. Als de kalveren bijna een jaar oud zijn, worden ze verkocht. Er komen dan weer jonge kalfjes op de boerderij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koeien zijn grote eters, dit zal een fortuin kosten voor zo'n kinderboerderij om de koe gezond en dik te houden, vandaar de wat kleinere dieren die ze daar hebben