Kan een kat zich na 9 maanden weer makkelijk aanpassen?

Mijn kat zat vroeger steeds bij de buurvrouw, toen ik verhuisde heeft het lang geduurt vooraleer ze zich kon aanpassen maar nu is het helemaal in orde. Ik ga binnen enkele weken op reis en ik zou de kat voor een week bij de oude buurvrouw willen steken. Kan dat voor problemen zorgen, zal ze de oude buurt nog kennen of houd ze best de kat binnen? Zal ze na die week bij het terugkeren weer problemen hebben om zich aan te passen? Ik kan ze ook thuis laten en iemand kan langs komen om ze eten te geven maar dan is ze bijna heel de dag alleen. Wat zou ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ze zal de oude buurvrouw niet meer herkennen en de buurt daar ook niet meer,dus zal ze daar zeker moeten binnen blijven.Ik zou ze gewoon thuis laten en iemand laten langskomen,het zal heel wat aanpassingsproblemen uitsparen.
fremar
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik laten wennen in je nieuwe huis.Als je nu weer gaat verhuizen(je kat ) weet ze niet waar ze thuis is.Dus het is voor een week vraag de buurvrouw of ze kan oppassen in je nieuwe huis.Is een bekende stem maar ik zou kat niet meer verhuizen naar het oude adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat iemande langs komen om de kat te verzorgen.
een kat is sterk territoriaal, en houdt bovendien van een vaste routine.
doe hem dus de logeerpartij niet aan, dit zal zo veel stress opleveren voor je kat.
dat weekje alleen gaat best lukken, zeker als de oppas even aandacht geeft, en wat snoepjes verstopt.
Rieneke1