Hoe zorg ik dat katten mij mogen?

Ik kom nu al ongeveer 6 maanden bij het huis van mijn vriend, maar zijn kat blijkt mij nog steeds niet te mogen. Als ik in de buurt kom rent hij weg. Normaal gesproken kan ik het erg goed met dieren en vooral katten vinden, daarom vind ik dit erg raar. Ik laat hem soms wel naar buiten en probeer aan te geven dat ik geen bedreiging vorm. Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
veel katten worden juist nieuwsgierig als je ze volledig negeert.
Daarom komen ze vaak naar mensen toe die niet van katten houden.
je zou het kunnen proberen.
Wel een tijdje volhouden! Katten geven zich niet snel gewonnen!

Het beste antwoord

Als je al 6 maanden bij je vriend thuis komt en zijn kat neemt de benen zodra hij je ziet... dan lijkt me jouw tactiek of jouw normale manier van doen niet te werken.:)

Katten moet je niet benaderen, laat ze naar jou toe komen.

Er zijn natuurlijk katten die meteen naar elke bezoeker toekomen zeker als het een bekende is (of juist niet, grapje!) maar er zijn natuurlijk ook katten die daar helemaal geen zin in hebben.
In dit geval denk ik dat het heel simpel kan zijn, jij neemt je vriend in beslag en dat is zijn maatje... jij bent misschien te veel voor deze kater? zou dat kunnen?

Begin liever eerst met gewoon negeren, richt je op je vriend
---niet bovenop de kat stappen of gaan zitten---
en laat de kat de kat in ...zijn huis... jij bent 'maar' visite:)

Succes Lotte!

N.B. Sommige katten laten zich verleiden door een lekker hapje, onsje rosbief of een visje!? vriendlief weet vast wel waar zijn kat gek op is. Dit kan het antwoord zijn in dit geval. Moet wel heel lekker zijn!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het rustig aan gedaan en ben niet op hem af gegaan. Toen hij bijna lag te slapen heb ik hem wel een seconde benaderd om te laten zien dat ik echt van geen kwaad bewust ben. Even later liep hij door de kamer en kon ik hem gewoon aaien en gaf hij zelfs een kopje! Ik ga nog steeds niet meteen op hem af maar ik denk dat ik wel beter word ontvangen! Bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag Gedaan!

Andere antwoorden (2)

Het volgende wil wel eens helpen:

1. als jij en de kat elkaar aankijken, sluit dan rustig je ogen. De kat zal dat wsl ook doen en dit betekent dat je elkaar vertouwt.
2. ga door de knieën en steek je hand uit naar de kat. Blijf zo stil zitten to de kat uit nieuwschierigheid komt. Blijf stil en laat rustig aan je hand snuffelen. Dan heel voorzichtig en zacht met één of twee vingers zacht in de nek van de kat aaien
3. maak kleine zachte pss pss pss geluidjes

Toegevoegd na 1 minuut:
4. beweeg je heel rustig in de nabijheid van de kat. Katten vinden druk bewegende mensen een gevaar en zoeken dekking. Maak een kat nooit aan het schrikken. En haal geen honden in huis
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel katten worden juist nieuwsgierig als je ze volledig negeert.
Daarom komen ze ook vaak naar mensen toe die helemaal niet van katten houden. Wel een tijdje volhouden! Ze geven niet snel op....
Neem eens wat lekker mals eten mee voor katten, in een zakje of doosje dat in je jaszak of broekzak kan.
En zo nu en dan haal je het eens uit, lang genoeg om de kamer te laten geuren, als de kat komt negeer hem, en doe alsof jij het eet, en pas als hij je aanraakt, beloon je hem met een snoepje.
De kat zal rap veranderen.