Hoe krijg ik mijn jonge kanarietje tam?

Ik had haar gisteren gevonden in de gouden wok in Hazerswoude dorp. En ze is nog heel jong. Maar hoe krijg ik haar nou tam???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Veel tegen haar praten,ervoor zorgen dat ze je handen niet als gevaar ziet,snoepjes uit je hand geven en snoep ophangen in de kooi is daar een manier voor dan ziet ze dat het lekkere eten uit je handen komt.
Kortwiek haar vleugels iig (weet nie of je weet hoe dat moet) zet haar bij je op de bank en ga zelf in de andere hoek zitten zodat ze merkt dat je geen bedreiging bent.
Zet een bakje wat dichter in je buurt en gooi met kleine beetje wat snoepzaad in het bakje zodat ze het duidelijk ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga me niet vertellen dat ze op het menu stond!?
Bel een vogelvereniging bij je in de buurt dat je haar hebt gevonden (misschien is de eigenaar haar kwijt!) en of ze tips hebben. Sowieso kunnen ze je vertellen wat je wel of niet moet doen met eten, want vogels zijn tere beestjes.

Toegevoegd na 48 seconden:
Of je haar tam krijgt is maar de vraag, maar rustig benaderen, veel praten en niets forceren. Tam maken kan echt wel weken of maanden kosten.