Mijn puppy's behoeftesgedrag is heel raar iemand tips?

Als mijn hond wakker word zet ik hem gelijk buiten ik ben constant bij hem als hij zijn behoeftes buiten doet prijs ik hem snoepje en een bol over zn koppie... Dit is heel zelden.. Als hij in huis heeft gepoept of geplast word ik niet boos. Ik laat hem zijn poep of pis ruiken en zet hem een paar minuutjes buiten hij krijgt de 'link' niet.. Maar als hem een poep of plas beweging zie maken ren ik met hem naar buiten maar buiten doet hij zijn behoeftes dan niet... en als we weer een paar minuuten binnen zijn doet hij het binnen. Iemand tips voor dit rare gedrag?...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Doorzetten. Ik weet niet hoe oud je pup is . Maar sommige honden zijn pas helemaal zindelijk als ze een jaar zijn . Plassen of poepen binnen = negeren. Opruimen als de hond niet kijkt ( want aandacht is belonen) Als hij het buiten doet hem de hemel in prijzen! Met je stem met een koekje met een aaitje. ( Tip : als hij het buiten doet zeg je : even poepen of even plassen dan doet hij het uiteindelijk als jij het zegt altijd handig) Uiteindelijk zal hij de link leggen : Binnen is niet leuk want krijg geen aandacht , Buiten is heel leuk want dan krijg ik een lekker koekje en ben ik lief !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is geen raar gedrag: al mijn pups hebben dit gehad in het begin. Waarom is gissen: ik denk zelf, omdat ze buiten afgeleid worden van alles om hen heen, en zodra ze weer in de bekende omgeving zij merken, dat het toch wel erg hard nodig is om de etensresten en het vocht te laten lopen ;-))
Het is en kwestie van buiten een heeeeeele lange adem hebben, met andere woorden: net zo lang buiten blijven totdat de behoefte is gedaan, belonen (niet met snoep, maar een aai en prijzen met je stem), en dán pas naar binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klinkt logisch: buiten is er veel te beleven.
kleine kinderen hebben daar ook last van: als er veel te zien is vergeten ze dat ze nodig moeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Pokemon :-)
Ik ben het eens met het bovenstaande antwoord.

De zindelijkheidstraining wordt zoals ik het lees goed uitgevoerd, het vraagt contant herhaling. Een pup zal buiten snel zijn afgeleid en vergeten waarom hij hier eigenlijk was. Na veel herhaling en belonen gaat de hond het snappen en gaat hij buiten zijn behoeften doen.

Pups kunnen niet (erg) lang hun behoeften ophouden.
Honden leven van nature niet graag in hun eigen uitwerpselen, maar wij uiteraard ook niet.
Het vraagt veel geduld en herhaling, maar beloont uiteindelijk ook. De hond vertoont gelukkig geen afwijkend gedrag hierin!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pups maken zichzelf uiteindelijk zindelijk, gewoon doorzetten dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarbij hebben ze toch uiteindelijk onze hulp nodig...
Misschien is het handig om onderstaande site eens door te lezen.
Hier wordt ook heel duidelijk het gebruik van een hondenbench aangeraden.
Weet dat als je hem hier 's nachts (gehele nacht) in laat, dit heel bevorderlijk werkt.
Je zult er wel zelf uitmoeten om hem uit te laten.
Ook overdag wat momenten inlassen dat hij in de bench zit,
denk niet dat dit zielig is, want je puppy is zo erg snel zindelijk.
Overdag een vaste lijn houden qua uitlaten, en hem natuurlijk ook vaak knuffelen en met hem spelen.
Als hij wil plassen: zonder stemverheffing: Foei.
Pak hem dan op en zet hem buiten.
Hij gaat steeds beter te reageren op jouw: Foei.
Dit woordje kun je later nog vaak gebruiken in andere situaties.(Weet dan dat iets niet mag)
Geef commando's van 1 woord.
Een hond snapt geen hele zinnen.
Veel plezier van jullie puppy.