Mijn poesje is bijna een jaar.En ik heb het gevoel dat ze denkt dat ik haar moeder ben Want:Ze zuigt aan mijn oorlel en aan mijn lip en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Onze kater doet dat ook, maar dan op mijn vingers. Hij is veel te vroeg het nest uit gegaan, en vandaar dat hij nog altijd sabbelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(per ongeluk gepost als reactie ipv als antwoord)

Huisdieren vertonen wel vaak aangehouden gedrag van jonge dieren. Zo blijven zelfs volwassen huiskatten vaak speelser dan in de wilde natuur. Maar ook spinnen en sabbelen zijn eigenlijk kitten-gedragingen die vaak aangehouden blijven.

Verder kan het zijn dat het kitten te vroeg bij de moeder is weggehaald en dat het niet volledig gespeend was. In dat geval is het aangehouden zooggedrag ook vaker te zien.

Als je er zelf geen last van hebt, gewoon van genieten dat ze je als moederdier beschouwt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vertrouwd je en ziet je graag, dat is haar manier om dat te tonen. Toch lief.

Toegevoegd na 1 dag:
sorry taalfoutje moet vertrouwt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen veel poezen mijne ook volgens mijn dierenarts is dat iets van toen ze nog bij hun mama dronken de mijne deed het als ze zich goed voelde en ze trappelde dan ook nog afwisselend met haar voorpootjes (melktrappen noemt dat) laat maar gewoon begaan.