Beste manier om zo snel mogelijk van muizen in je huis af te komen?

We hebben erg last van muizen/ratten door vele bouwprojecten in de buurt, maar we willen zo snel mogelijk van ze af. Dieronvriendelijk geen probleem!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

muizenvallen met gif op de kaas. dan worden ze en vergiftigt en neergeklemd zet er heel veel in je huis. zorg dat alle muizen weg zijn, en maak dan alle kieren en gaten dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar hongerige katten wil ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hoeven zelfs geeneens hongerig te zijn. Katten vangen graag alles wat beweegt. Zeg maar voor de sport ;-) Maar ik heb mijn muizenprobleem ook met behulp van een kat opgelost dus +.
Neem een emmer, een stuk kaas en een plankje. Kaas in de emmer, plankje schuin tegen de emmer. Muis wil de kaas en valt in de emmer. Hij kan er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nee, nee werkt niet en met gif krijg je vaak stankoverlast. Ik werd zo wanhopig dat ik dinge van internet begon te bestellen en 1 van die dingen werkt.

Ik heb een apparaat gekocht dat hoge tonen maakt die de muizen op afstand houdt. Sinds ik dat ding aan heb geen muis te bekennen. Wel toen ik hem uitzette waren de muizen weer terug. Ik heb het ding dus 24/7 aan. Heb geen andere dieren in huis dus kan geen kwaad denk ik.

Wat ook een goede oplossing is, neem een kat of hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de gaten en de plaatsen zien te vinden waar ze zitten en die dicht doen.
Muizen zijn zot op spleten en holle ruimten.
Zorg vooral dat er geen eten in de buurt is, misschien ligt er ergens graan of brood, dan gaan ze niet weg als ze eten vinden.
Zijn er misschien kippen in de buurt? Die trekken ook muizen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemeente bellen, die doen aan ongedierte bestrijding.