Als een baasje veel slaapt past een hond zich daar dan op aan?

Stel je hebt een hond je en je bent lui of slaapt veel, neemt de hond dat dan van jou over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dat kan, maar hoeft niet. Een overactieve jonge speelse hond of pup zal waarschijnlijk geen zin hebben om veel te slapen.
Ik ken iemand die altijd tot een uur of 10/11 slaapt (wegens ziekte) en de hond slaapt ook uit. Sterker nog, hij wordt chagrijnig als hij onverwacht toch eerder moet opstaan ;) Hij heeft er ook geen enkele moeite meer mee dat hij daarvoor 12 uur zijn plas moet ophouden. Ook voor de middagslaapjes gaat hij altijd mee naar bed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar de genoemde hond is nooit heel actief geweest. Zoals anderen ook antwoordden, het zal heel erg van het karakter/ras/leeftijd van je hond afhangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat zou best kunnen. Een hond zal met jou willen spelen maar wanneer jij gaat slapen merkt een hond dat het geen zin heeft om te spelen wanneer jij slaapt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De hond zal dan jouw gedrag kopiëren, wanneer ik bijvoorbeeld rustig (zoals nu) op de bank zit met mijn laptop, ligt mijn hond op de grond te slapen.
Zorg er wel voor dat je hond veel beweging krijgt wanneer hij uit gaat, dan zal hij sneller slapen en is hij ook rustiger.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet of je al een hond hebt? Maar zo niet dan kan je ook kijken naar een al wat oudere hond, die zijn rustiger dan jonge honden of puppies, want puppies hebben erg veel aandacht nodig en afleiding (máár ze hebben ook ontzettend veel slaap nodig, het kost wel veel tijd om ze dingen te leren). Hier een link over een oudere hond nemen: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79151-een-volwassen-hond-kopen.html

Toegevoegd na 4 minuten:
En mocht je toch een jonge hond hebben of nemen, zorg dan dat je lekker gaat wandelen en spelen met je hond voordat je gaat slapen, dan is de hond moe en zal hij ook gaan slapen zodat je geen last hebt van de hond. Wanneer je je hond dan beweging gegeven hebt kun je je hond het beste in een bench doen zodat hij niets kapot kan maken mocht hij toch wakker worden.

Toch ben ik er geen voorstander van dat je je hond erg veel laat slapen, tenzij het echt in het karakter van je hond zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een hond wel een ritme aanleren, maar hij moet als hij 's ochtends laat wordt uitgelaten, 's avonds ook laat uitgelaten worden,

Toegevoegd na 3 minuten:
als je een dier neemt, moet je daar ook voor zorgen, een hond heeft niets aan een luie baas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pup of jonge hond hebt zeker niet!
Als jij iemand bent, die de hele dag slaapt en de hond daardoor niet voldoende kan bewegen, dan zal de hond behoorlijk gefrustreerd raken en dat uiten in gedrag waar jij als eigenaar niet blij mee bent (bijvoorbeeld dingen kapot maken).
Maar ik denk ook, dat een hond gaat slapen als-ie zich verveelt, omdat vooral oudere honden toch ook wel stimulatie nodig om bezig te zijn. Ligt ook aan het karakter. Maar dat lijkt me geen gezellig hondenleven :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden hebben dagelijks minstens een uur lichaamsbeweging nodig, uiteraard hangt dit van de leeftijd, ras e.d. af. Een hond die niet voldoende beweging krijgt gaat ongewenst gedrag vertonen omdat ze veel gefrustreerde energie hebben. Een hond zal zich hierop (deels) kunnen aanpassen zolang de hond maar aan zijn behoeften kan voldoen. Maar ik raad voor zo'n baas geen high level hond aan zoals een husky.