iemand ?? tips ?? voor als je niet tegen braaksel ken

ik heb zins kort een kitten en nu kan het eens een keertje gebeuren dat het beesie moet braken maar het probleempje is ik kan er absoluut niet tegen tegen braaksel en overgeven om dat te moeten aan zien en dan opruimen maar heb er iemand tips hoe ik dat kan aan pakken voor als het wel een keertje gebeurt kwa opruimen zodat ik het snel kan weg halen zonder dat ik zelf beetje raar wordt er van en het niet met een papiertje of dergelijks moet oppakken alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord aaannelot heb zeker wat aan je tip

Het beste antwoord

Lastig... je weet heel zeker dat je ook niet tegen kattenbraaksel kunt? Zelf vind ik bijvoorbeeld menselijk braaksel heel vies, ik heb het ooit van een mens moeten opruimen en toen heb ik de stofzuiger eropgezet en een nieuwe stofzuiger gekocht. Bij mijn katten echter heb ik helemaal nergens last van en kijk zelfs extra goed of er een haarbal bijzit of een vreemd voorwerp (plastic, veertje van speelgoed etc). Je zou van die gele doekjes in huis kunnen halen (hema 10 voor 1 euro), en die eroverheen leggen en daarna met een latexhandschoentje het opruimen, als je het een beetje handig doet lukt het vaak in 1 keer... Verder is het goed om een heel rationeel over braaksel na te denken... Waarom vind je het zo goor? en is het wel zo goor als jij vind? Braaksel is in de meeste gevallen brokjes met soms een haarbal en wat speeksel/maagsap. Waarom is dat vies? Misschien helpt het je iets om eroverheen te stappen, want zeker bij dieren is het geen overbodige luxe om braaksel te controleren. Geldt ook voor ontlastig (vantijd tot tijd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik vind het van een kat ook veel minder vies, stinkt ook niet zo, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb er ook geen moeite mee als het van mijn katten is,je gooit er een flinke dot keukenrol over en je kunt het dan zo oprapen en tegelijkertijd het meeste wegvegen,daarna de mop erover en klaar.
Ik kan zelf absoluut niet tegen braaksel van mensen want dan ga ik ook over m'n nek,maar van m'n katten heb ik er geen probleem mee.
Rieneke1
12 jaar geleden
maria, je bent vergeten te plussen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja,haha,ik schrijf het er wel neer,maar vergeet het te doen. Bedankt Rieneke. ;-)
Ivana
12 jaar geleden
Dit is eindelijk het goede antwoord. Braken hoort bij dieren. Het eten is meestal helemaal nog niet aan vertering toe. Stinkt nauwelijks. Plastic zakje om je handen en klaar is Kees, net als bij het buiten opruimen van hondenpoep. Dat is eigenlijk veel viezer, maar moet ook gebeuren. Dikke plus.

Andere antwoorden (3)

als mijn katten overgeven gooi ik altijd een stukje keukenrol over de plek heen en zet me gedachte op nul en ruim het zo op daarna maak ik het schoon met een sopje en zo heb ik er geen problemen mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan dan het best even de deuren/ramen openzetten want de geur kan het gevoel van misselijkheid bij jezelf verergeren. Verder kan je het best opruimen met dwijl i.p.v. doekjes om dezelfde reden.
en verder is het zoals mijn voorganger zei verstand op nul en misschien dat bij jouw een glaasje water drinken werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een dweil? ik kan me even niet visualiseren hoe dat gaat werken bij brokjes of een haarbal... maagsap oke maar voor de rest werkt die tip niet.
Ik heb zelf ernstige emetofobie *braakfobie* ik snap je dus al te goed.
Wat ik je aanraad is om in dat geval geen keukenpapier oid te gebruiken. Dit neemt dan wel vocht op maar scheurt ook redelijk snel en kan door veel vocht "doorzichtig" worden.
Als je kranten in huis hebt zou ik zeggen: krant erover. Daarna Deo spuiten zodat het iig lekkerder ruikt en ramen/deuren open. Vooral even zitten en relaxen en op je ademhaling letten! Als je rustiger bent zou je de krant (meerdere lagen op elkaar) kunnen dubbelvouwen.
Vaak is daarna alleen nog het "waterige" over wat met een dweil weg te halen is. Mocht je geen krant in de buurt hebben dan neem ik een vaatdoek/lapdoek of een tshirt wat ik nooit meer daarna draag en de prullebak in gaat. Iig iets wat niet snel scheurt en/of "doorzichtig" word door vocht!