Kan een kip tegen kou?

Ik wil graag kippen houden maar ik vraag me af hoe dat in de winter moet. Kunnen ze goed tegen de kou of moet je iets speciaals doen voor de kip?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je een kippenhok hebt met een nachthok dan hoef je geen kippentruitjes of iets dergelijks te breien :) Kippen kunnen goed tegen de kou als ze maar een beschut plekje hebben om uit de wind en regen te kunnen zitten.

ja hoor die kunnen tegen de kou je moet ze natuurlijk niet van binnen naar buiten zetten als het nog vriest, maar ze langzaam laten wennen. Wel moet je zorgen dat ze een nachthok hebben waar ze vocht en tochtvrij kunnen zitten want dat is zeer slecht voor dieren als ze in de tocht zitten.

de kippen kunnen goed tegen de kou zorg wel voor een binnen en buiten hok zodat ze in het hok kunnen als ze dat willen. ook voor de leg en voor s'nachts is een binnenhok noodzakelijk.

Een kip zou zowiezo een binnenhok moeten hebben wat vrijwel niet tocht, en aangezien een kip overdag niet binnen gaat zitten zou die buiten ook uit de wind moeten kunnen zitten. dan is het verder geen probleem voor de kip. (Tenminste, die van ons hebben het altijd zo overleefd) en elke dag vers water, zeker als in de winter het water bevroren is.

Bronnen:
Eigen ervaring
http://www.dierentoebehoren.com/img/17/1122.jpg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100