Kan een kip tegen kou?

Ik wil graag kippen houden maar ik vraag me af hoe dat in de winter moet. Kunnen ze goed tegen de kou of moet je iets speciaals doen voor de kip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
bamibal
13 jaar geleden
De diepvrieskip kan er best goed tegen! sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is leuk....

Het beste antwoord

Als je een kippenhok hebt met een nachthok dan hoef je geen kippentruitjes of iets dergelijks te breien :)
Kippen kunnen goed tegen de kou als ze maar een beschut plekje hebben om uit de wind en regen te kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor die kunnen tegen de kou
je moet ze natuurlijk niet van binnen naar buiten zetten als het nog vriest, maar ze langzaam laten wennen.
Wel moet je zorgen dat ze een nachthok hebben waar ze vocht en tochtvrij kunnen zitten want dat is zeer slecht voor dieren als ze in de tocht zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt
de kippen kunnen goed tegen de kou zorg wel voor een binnen en buiten hok zodat ze in het hok kunnen als ze dat willen. ook voor de leg en voor s'nachts is een binnenhok noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een kip zou zowiezo een binnenhok moeten hebben wat vrijwel niet tocht, en aangezien een kip overdag niet binnen gaat zitten zou die buiten ook uit de wind moeten kunnen zitten. dan is het verder geen probleem voor de kip.
(Tenminste, die van ons hebben het altijd zo overleefd)

en elke dag vers water, zeker als in de winter het water bevroren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je met binnenhok dat het dan in huis is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, gewoon een nachtverblijf bedoel ik.. sorry voor de onduidelijkheid!
zie ook foto; http://www.dierentoebehoren.com/img/17/1122.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is een super leuk hok