Mijn puppy poept in de bench, als hij in de bench zit piept hij ook, maar wanneer weet ik wanneer die moet poepen of dat het gewoon uit aandacht is?

Mijn pup wilt ook niet in de bench

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik heb ook een pup en die wilde eerst ook niet in de bench nu leg ik altijd iets lekkers voor zich in de bench en dan gaat ze er uit zichzelf in en doe ik het deurtje dicht dan vind ze het veel minder erg, mijn pup poepte eerst ook veel in de bench maar toen heb ik de bench kleiner gemaakt door een doos aan de zijkant te zetten en nu doet ze dat ook niet meer en ik heb de doos nu weggehaald als ze piept dan negeer ik het gewoon en voor ze in de bench gaat laat ik haar altijd eerst uit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pupie moet heel regelmatig uitgelaten worden. Zowat elk uur. Ga dan ook niet meteen denken dat hij/zij ook hele einde moet lopen. Zodra hij/zij dit aangeeft moet je het uitlaten! Het aangeven kan door geluid en/of het weg willen uit de bench of kamer. Ook snachts kan dit gebeuren? Mocht het eventueel wel in de bench behoefte doen denk dan niet nu hoef ik niet meer uit te laten. Dus dan juist wel, de pup doet het echt omdat het niet kan ophouden en er blijft altijd wat behoefte achter. Maak als je terug komt de bench schoon en wordt niet kwaad op het dier. Neem je haar om het uur mee naar buiten, zorg dan dat je hele hele hele kleine snoepje bij je hebt. Dierenwinkel verkoopt dat, heten trainers. Als de pup dan buiten behoefte doet beloon het dan onmiddellijk met een stukje trainer en een lief woord geluid. Ook een kleine aai onder de kin doet goed. Ga niet over de kop een aai geven want dat wordt als angstig ervaren door een pup. Pup is klein, jij bent groot! Als ze dan in de bench zit, geef dan weer een beloning! Let op. Straf het nooit als het in de bench zit, dar moet een veilige plek voor de pup zijn. Laatste advies, volg een puppy cursus. Je leert een hoop over de hond, maar ook over jezelf. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om te beginnen heb ik het idee dat je de bench niet goed hebt aangeleerd, daarnaast moet je je ook bedenken dat een pup zijn sluitspier en zijn blaas niet volledig ontwikkeld zijn en je hem dus ook veel na buiten moet laten.

Laten we beginnen met bench training:
Is je bench te groot? Hij moet normaal kunnen staan en liggen (lang uit), heeft hij dan nog ruimte over kan het handig zijn een doos aan het einde van de bench te zetten.

Oké, je wilt dat je pup de bench een super leuke plek gaat vinden. Zet het deurtje van de bench open gaat je pup na de bench toe beloon hem dan met iets lekkers. Leg dit in de bench je pup moet het dan uit de bench halen. Leg ook eens wat lekkers in de bench als je pup het niet door heeft hij zal verrast worden door dat plotselinge lekkers in de bench.

Het voordeel van pups is dat ze veel slapen. Valt je pup in slaap leg hem dan voorzichtig in de bench, met kluifje als hij wakker word kan hij aan het kluifje beginnen. Het is hier wel zaak dat als de pup wakker word hem gelijk na buiten te laten om hem te laten ontlasten.

Wat je ook nog kan doen om de bench tot leuke plek te maken is de pup in zijn bench te laten eten.

Zorg er wel voor dat er iets te kauwen of kong in de bench, ligt dit geeft je pup wat te doen. En kauwen reduceert stress bij honden.

Wat zindelijkheidstraining betreft:
- na het slapen,
- na het spelen,
- na het eten,
Naar buiten om te ontlasten! Hou je pup goed in de gaten in de periode dat hij niet zindelijk is, leer het ritueel kennen die je pup vertoont als hij er uit moet. En breng hem gelijk na de plek waar hij mag ontlasten. Beloon je pup buiten zodra hij daar zijn behoefte heeft gedaan.

Zorg er voor dat als je je pup in de bench doet, hij ontlast heeft. Zo weet je dat hij er niet uit hoeft. Maar een dergelijke bench training is zeker nodig. Let hier bij wel op als die pup wakker word of klaar is met kauwen dat je even na buiten gaat. Het is daarnaast natuurlijk niet de bedoeling dat je pup de hele dag in de bench zit.

Lukt het je nou niet alleen, ga dan even naar een goede hondenschool of gedragstherapeut (die traint met de nieuwste inzichten) bij jou in de buurt en laat je goed adviseren en helpen. Succes