Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen met mijn reu nou mijn teef drachtig is?

mijn teef is drachtig en gaat binnenkort bevallen. maar als het zo ver is wat moet ik dan met de reu doen. kan die gewoon bij de pups komen. of eet hij zijn pups op of gaat de teef haar pups beschermen en vechten met de reu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan de reu bij de teef blijven als ze aan het bevallen is,normaal gesproken zal hij voorzichtig de pups besnuffelen,maar verder neemt hij afstand.

Hou er wel rekening mee dat de reu nogal beschermend kan optreden als er iemand in de buurt van het nest komt,maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houd de reu toch maar apart,wel kijken maar er niet bij kunnen,(bv traphekje in de deur),voor de teef veel rustiger bevallen .Als hij na de bevalling erbij mag van de teef ,houdt de reu wel degelijk afstand,ze hoeft alleen maar te grommen om hem op afstand te houden.Hij eet heus de pups niet op,maar er zijn zelfs teefjes die dat zelf wel doen,soms omdat de pup ziek is,de natuur is hard,maar ook goed,en als het onrustig is in haar omgeving.Ervaring is de beste leermeester in het leven,maar als je risico's kunt vermijden waarom zou je dat dan niet doen.Dat behoort ook tot de verantwoordelijkheden van de dingen die je in het werk hebt gezet.Zoals de pups.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb het gevoel dat het hier om een flink ras gaat (Am.Staff of zoiets?)en niet om dwergpoedels bv,vandaar deze ingeving
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding