Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn poes (16 jaar oud) maar blijft eten, tot ze het weer uit kotst, en dan weer vrolijk verder eet?

Heb ook nog een poes van 1 jaar oud, en die is weer het tegenovergestelde, maar die moet er snel bij zijn anders heeft zij geen brokjes of vlees meer, wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
828

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Typisch gevalletje vraatzucht: over het algemeen meer gedrag voor honden, trouwens.

Beestjes scheiden tijdens etenstijd zodat ze beiden ongestoord hun gang kunnen gaan in hun eigen kamertje en zich niet aan elkaar hoeven te ergeren.

Vraatzucht komt vaak voor uit gewenning: een (katten) maag kan uitrekken van krap 1 eierdopje tot ruim 2 grote bekers. Eenmaal gewend aan die rek is het lastig: 4 weken dieet wil nog wel 'ns helpen om de rek er letterlijk uit te krijgen, en daarna langzaam naar normale porties terug.

Je kunt ook beslissen natuurlijk dat je dat beestje op z'n oude dag gewoon lekker laat genieten, want hoe pijnlijk het ook is wat ik ga zeggen, vandaag of morgen moet je afscheid van 'm nemen, en een dieet is ook niet echt prettig...

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De oudere poes meerdere keren op een dag kleine beetjes eten geven. Laat ze niet samen eten, dit geeft anders concurentie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding