is er iets mis met mijn kat??

sinds vrijdag slaapt mij kat alleen maar. Ze gaat steeds naar mijn kamer en gaat daar dan slapen. Ik heb haar niet zien eten. Alleen vanmorgen zag mijn moeder haar een beetje de sausje op likken van het zachte voer wat ze kreeg. Normaal rende ze veel en was ze heel actief en aanwezig. Ze heeft haar oogjes ook niet normaal open maar een klein beetje alsof ze heel moe is.

Zou er iets ergs zijn??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

dit zou voor mij reden zijn NU de dierenarts te bellen.
je krijgt dan een bandje te horen met het nummer van de waarnemend dierenarts.
dit klinkt erg alarmerend.
daarbovenop kan een kat die niet eet al snel leververvetting krijgen, die niet altijd omkeerbaar is.
laat je nog even weten hoe of wat?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee...nog even 2 weken aankijken. Wat doe je in vredesnaam hier vragen te posten? Je had dit weekend al naar de DA gemoeten en anders zeker gister al! Lees je eigen vraag door: Mijn kat eet niet, is niet actief, komt erg sloom over. *****! Wat denk je zelf!? Nu stop ik deze reactie want ik vervloek je haast. (Plusje voor Rieneke)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Rieneke1
12 jaar geleden
niels, het kan best nog een jong meisje zijn.
de ouders hebben hier schuld en zouden alerter moeten zijn. dank voor de plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraagsteller is (net) 18
(zie andere vragen) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilde inderdaad net zeggen: Vraagsteller is 18. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stom is het niet meteen, maar denk dat men zich niet (voldoende) realiseert dat het wel degelijk ernstig kan zijn en een bezoekje aan de DA pure noodzaak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jemig sorry hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af, en omdat ik hiervoor ook hetzelfde ongeveer had met mijn andere kat en daar dus niks mee mis was alleen dat die gewoon lekkerlui aan het doen was daarom vroeg ik deze vraag. ik heb al veel katten gehad met ik twijfelde nu gewoon. ik ben al met de kat naar de arts geweest ze heeft een klein beetje koorts. heeft prikje ertegen gehad en is nu al stukken beter!.

Andere antwoorden (5)

Ik zou voor de zichtigheid toch even naar de dierenarts gaan om toch te controleren want misschien heeft ze iets aan haar maag of iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'voor de zichtigheid'? Lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.. Nee, hij bedoelden voor de 'doorzichtigheid'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder voor de zekerheid.
Ik denk dat je zelf het antwoord al weet: Ja, het klinkt alsof je kat niet heel erg gezond is.

Geen vragen meer stellen op Goeievraag, maar direct een afspraak maken met de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens! +1
Katten slapen erg veel:-) De mijne is de ene keer erg actief en de andere keer niet. Ik maak me pas zorgen als hij niet eet en drinkt.

Jij geeft aan dat je katje niet goed eet. Mocht het morgen nog zo zijn dan zou ik als ik jou was een goede dierenarts opzoeken en even laten checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe oud is je kat eigenlijk? het kan ook een teken zijn van oudheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er iets mis met mijn kat......

JAAA!!!! dat lijkt me nogal duidelijk!
je omschrijft notabene nog op wat er zo anders is aan het gedrag van je kat.

neem dus z.s.m. contact op met de dierenarts en maak een afspraak voor het arme dier.

zou het iets erg zijn?

dat weten we niet: onze glazen bollen die op afstand een heldere en juiste diagnose geven staat uit vandaag.

het kan wel degelijk iets erg zijn dus waarom zou je risico lopen door nog langer af te wachten en hier je vraag te stellen als je het enige en juiste antwoord kan krijgen van de dierenarts door het dier te laten onderzoeken.

je kat voelt zich belabberd, dat lijkt me overduidelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist euca, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het niet persoonlijk naar de vraagsteller, maar kan me zo ergeren aan dit soort vragen: we kunnen er gewoon niets mee en het dier had al lang en breed onderzocht moeten worden door een DA. thanx voor het plusje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk is er geen geld voor en probeert ze zo een oplossing te vinden.
Er zijn ook mensen die dat zelfs niet eens doen en hun dieren gewoon dood laten gaan, dus oppassen met kritiek, ook al is die terrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er geen geld is dan zijn er andere oplossingen te bedenken en andere mogelijkheden voor.
een dier heeft hoe dan ook recht op de juiste zorg. mensen die hun dier dood laten gaan zijn geen dier waard m.i. en nog steeds geen reden om een kat of welk dier dan ook niet de zorg te geven wat het nodig heeft. (sta dan een dier af zodat het alsnog de juiste zorg krijgt om maar een voorbeeld te noemen: áls men het welzijn van het dier als hoogste prio heeft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat iedereen rustig huisdieren kan nemen. Net zoals ik vind dat er een opvoedkundige diploma is om een kind te mogen opvoeden, vind ik dat je ook een diploma nodig hebt om huisdieren te mogen nemen.
Harry Potter film op TV? Hoppa... worden er weer 100.000 uilen aangeschaft en verwaarloosd. Een uil hoort niet in een kooitje. Zo gaat het met golven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee euca, zo simpel ligt het echt niet.
Ik ga niemand verdedigen of zo hoor.
Maar kan me voorstellen, dat je huisdieren hebt, waar je helemaal gek van bent en heel veel van houdt, maar door omstandigheden heb je gewoon geen geld.
Als je moet kiezen tussen het geld besteden aan je kinderen of je huisdier, hoef je toch niet lang na te denken toch?
Vergeet ook niet, dat lang niet alle gezondheidsklachten ernstig zijn.
Sommige mensen lopen voor alles naar de dierenarts, anderen vrijwel nooit.
Veel mensen hebben gewoon het geld er niet voor, mijn eigen kat heeft ook wel eens maanden dag en nacht geslapen, had vergiftigde muizen gegeten.
Een van onze varkens was vorige week ook ziek, at niet meer, sliep alleen maar enz.
Was al eerder gebeurd, gewoon een griepje.
Maar laat ik de dierenarts komen, ben ik zo 80 euro kwijt.
Er zijn jaren geweest dat ik alleen maar schulden had, dan ga je echt niet naar een dierenarts voor vlooien druppeltjes of wat dan ook, maar je doet ook je dierbare huisdieren niet weg, dan heb je nog meer ellende.
je moet overleven en je kinderen gaan voor alles.
In deze situatie kan de vraagsteller/ ster ook zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat men het even aan wil zien okay, maar 5 dagen vind ik ook bijzonder lang. helemaal als het niet verbeterd, en het diertje zulke symptomen vertoont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we zaten tegelijk te typen denk ik Ed. ik heb ook dieren, ook een minimum en ook kinderen, en ben alleenstaand. financiele tegenvallers ken ik net zo goed, en toch hoef ik geen keuze te maken tussen mijn kinderen en mijn dieren (en het zijn er wat zoals je vast wel weet) sommigen lopen voor een dwarse scheet naar de DA, en anderen laten de natuur hun gang gaan en laten een dier doorlopen tot er vanzelf en eind aan komt vroeg of laat. dit zijn feiten, maar niet meer dan dat: deze mensen bestaan nu eenmaal. als ik tot mijn nek in de financiele ellende zit, en een van mijn dieren of zelf al mijn dieren hebben hulp nodig denk ik niet aan mezelf maar aan het dier en sta ik ze af, hoe moeilijk ik het ook vind, en hoeveel verdriet ik ook van zou hebben.
op welke manier dan ook, medische zorg waarborg ik op een of andere manier puur voor het dier zelf. jij hebt ervaring met dieren, dus jij zal een dergelijk vraag niet op GV zetten.
maar 5 dagen met deze symptomen die niet voor de poes zijn geeft aan dat het niet om een griepje gaat of iets wat wat uit zichzelf over waait. geldgebrek vind ik gewoon geen excuus om een dier geen medische zorg te geven. ik vind geen enkel excuus een excuus om niet goed voor een dier te zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jemig sorry hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af, en omdat ik hiervoor ook hetzelfde ongeveer had met mijn andere kat en daar dus niks mee mis was alleen dat die gewoon lekkerlui aan het doen was daarom vroeg ik deze vraag. ik heb al veel katten gehad met ik twijfelde nu gewoon. ik ben al met de kat naar de arts geweest ze heeft een klein beetje koorts. heeft prikje ertegen gehad en is nu al stukken beter!.