Hoe heet deze katsoort? zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bastaardkat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft dus geen specifieke naam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet, of je moet hem Europese Korthaar willen noemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja haha das de luxe naam voor Bastaardkat

Het beste antwoord

Qua kleur is het een Europese korthaar, maar de oogjes staan mogelijk wat dicht bij elkaar en de oortjes zijn misschien ietsjes aan de korte kant. Dit kan wijzen op een kruising met een Britse korthaar.

In elk geval behoort ie in zijn totaal tot de normale huiskatten (dus niet raskatten).

De oogkleur gaat trouwens nog lichtjes wijzigen naarmate het kitten ietsjes ouder is. In elk geval wellicht een super huisgenootje! Geniet ervan :-) En vooral veel foto's maken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oortjes wat naar voren gekanteld, is misschien beter uitgedrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, hij is niet van mij hoor:P
Maar ik wil er wel zo 1 hebben, de zoektocht zou makkelijker zijn als het een vaste naam had. Maar helaas.

Andere antwoorden (2)

Vermoedelijk is dat de Felis catus ;-) Maar daar vallen alle katten onder.
Europese korthaar: "De term wordt in Nederland en België ook wel gebruikt voor huiskatten die niet tot een speciaal ras behoort en geen stamboom hebben. Omdat dit zoveel voorkomt wordt het ook wel de huis-, tuin- en keukenkat (HTK) genoemd. De jonge katjes worden meestal gratis weggegeven onder particulieren."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_korthaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze katsoort heet schattig kitten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn we er toch uitgekomen :-) Maar hoe heet ie over een jaar? ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schattig jongvolwassen monstertje vermoed ik...
zondag
12 jaar geleden
Over een jaar heet dit ras dondersteen eerste klas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard :-)