Wanneer hij door steeds dezelfde persoon wordt opgevoed en getraind zal hij dit als zijn baas gaan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat weet-ie niet. Dat zal de "baas" hem/haar dus moeten leren.
Overigens: als een pup in een gezin komt, dan moet-ie leren dat iedereen, ook kinderen, in de roedel "boven" hem staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al hij in het asiel zit niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, wordt de natuurlijk rangorde bepaald door het tijdstip waarop de hond/pup bij het gezin komt. In het wild[een wilde, natuurlijke roedel honden] zal je zien dat naast de moeder en de vader, de eerst geborene het hoogste in rang is. Als je bijvoorbeeld over een week een baby erbij zou krijgen, zou deze ónder de puppy komen te staan. Rangorde wordt [In de eerste plaats!!!] zo bepaald. Later kunnen de rangen nog wisselen, bijvoorbeeld als je baby een tiener is, en je puppy een bejaarde hond is. Dan zal je kind in alle manier sneller en sterker zijn, en je hond des te minder. In zo'n gevallen zal je kind weer boven de hond komen te staan. Dit gebeurd meestal zonder conflicten.