Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik de deur open heb met mooi weer, mijn kat wel naar binnen kan, en de kat van de buren niet?

ik heb heel erg last dat de kat van de buren steeds binnen komt, dit is mijn huis en het huis van mijn kat, dus wil geen andere kat binnen.

hoe kan ik er voorzorgen dat hij niet meer durft binnen te komen, zonder dat ik hem moet pijn doen.

iemand?
ik vind het echt heel vervelend

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Het is niet echt kat vriendelijk, maar ik zou heel goed opletten en als de kat van buren binnen probeert te komen, deze met de plantenspuit besproeien. Dan is het duidelijk dat de kat van de buren niet welkom is bij jullie, helaas kost het even inspanning, en hopelijk geeft het resultaat, ik zou dit ook in overleg met je buren afspreken.

succes.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is idd het proberen waard en hoop dus dat het werkt, succes met proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het werkt. Wel geduld hebben en blijven herhalen totdat de kat 'geconditioneerd' is. Als de boodschap goed overgekomen is zal hij alleen al bij het zien van de plantespuit rechtsomkeert maken. Dit uit eigen ervaring met eenzelfde buurkatten probleem (5 in mijn geval). Succes!
altijd een super soaker bij de deur leggen, als de andere kat naar binnen probeert te komen, mikken en vuur! Maar probeer de kat niet vol te raken, het laten schikken is genoeg.

Fijne jacht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantenspuit, of rammelen met een blikje met kiezels als je hem ziet aankomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een elektronisch kattenluik aanschaffen waardoor alleen jouw kat binnen wordt gelaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dierenwinkels kan je een elektrisch kattenluik kopen.
Dan zit er bijvoorbeeld een magnetische sleutel bij die je aan de halsband van de kat kan bevestigen.
Daardoor kan alleen uw kat naar binnen en buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is 3 dagen geleden door @triviant al geantwoord ! eerst even de andere antwoorden lezen ...!