hoe moet je een konijn een stok laten volgen zodat je trucjes kan doen zoals over dingen springen enz? (snoepjes+groent gaat hij ookal niet achterna)

ik hoef geen antwoorden zo van : ik zie het nu niet om een konijn trucjes te laten leren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

En toch ga ik het zeggen:"een konijn is niet voorbestemd om trucjes te doen".
Het is uiterst moeilijk om een konijn iets aan te leren, je moet er echt ontzettend veel tijd insteken en zelfs dan lukt het nog alleen als de 'truc' in basis al aanwezig is. Dus een konijn wat het sowieso al leuk vind om ergens over heen te springen of achterna te rennen.

Dus als antwoord op je vraag... zoek eerst uit wat hij uit zichzelf al doet (de mijne liep bv heel graag over mijn hoofd heen). Laat hem dat doen en beloon hem dan met een stukje groente/fruit. iets aanleren wat er van nature niet in zit.... geen kans!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef het voorbeeld of help hem even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de clickermethode. De clicker is een dingetje die je kan kopen voor ongeveer 2,50 euro. Je hebt dan wel snoepjes nodig die je konijn mag eten, hier een link naar dingen die je konijn mag hebben. http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79032-wat-mogen-konijnen-eten-en-wat-niet.html Wortel mag bijvoorbeeld maar niet te veel omdat er veel suikers in zitten en dat je konijn dit maakt. Hier nog een link over de clickermethode en hoe je dit kan leren. Het is geschreven voor honden maar het werkt bij alle dieren: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html