wat gebeurt er als een hond vuurwerkresten op eet?

Natuurlijk zal het niet wenselijk zijn, maar kan er ook iets ergs gebeuren?

9 jaar geleden
9.7K
Amadea
9 jaar geleden
Die zijn niet eetbaar, dus dat gebeurt niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
Haha, een hond die iets wat niet eetbaar is niet opeet? Dan heb je echt nooit een huisdier gehad Amadea, die eten de raarste dingen
Amadea
9 jaar geleden
Gatsie, zijn het dus nóg smeriger beesten dan ik dacht... Van honden moet ik echt niks hebben!
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is niet relevant voor de vraagsteller, die stelt een vraag uit bezorgdheid over een huisdier.
Amadea
9 jaar geleden
Dat zie ik er niet in staan. Meer een "stel dat".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk dus probeer dit gewoon te voorkomen. Als een hond iets eet wat niet eetbaar is kan het zijn dat het verteerd word, maar kan ook zijn dat hij het weer uit poept. In het ergste geval kan het in de maag blijven hangen en zou het operatief verwijderd moeten worden. Weet trouwens niet of het echt gifftig is gezond is het natuurlijk niet. Het lijkt mij ook een stel dat vraag Ritsuka.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea: wat voor jou smerig is, is dat voor een hond niet. Wilde honden eten uit (bedorven) karkassen. Dat is voor jou smerig, maar voor die honden en andere roofdieren is dit van levensbelang. Door jouw afkeer van honden zal jij zeker niet voor een SOHO (sociale hond) gaan mocht je die ooit (hoop het niet) nog eens nodig hebben vanwege een handicap, want ja, zoiets smerigs komt er bij jou niet in.

Het beste antwoord

Nee er kan niets ergs gebeuren. Vuurwerk bestaat voor een groot deel uit karton en klei, die zijn beide niet schadelijk en in de natuur zal een hond ook klei of aarde binnenkrijgen en karton komt van hout dus daar zit ook niets in waar de hond nog niet bekend mee is.
In het kruit zit zwavel, houtskool en kaliumnitraat. Geen van deze stoffen zijn erg giftig, wel in grote hoeveelheden, maar in het vuurwerk zit niet heel veel en helemaal niet in vuurwerk dat al is afgestoken.