Hallo, Ik heb een Vraag ik Ga 3 weken op vakantie en ik heb 2 Agaporniden en 2 Grasparkietjes En er komt om de 3 dagen iemand zal dat goed zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
er komt iemand voor eten en water opnieuw te zetten enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

ja, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij de persoon vertrouwd voelen de vogels dat ook en dan is dat goed, maar vergeet niet dat vogels hele slimmen beesten zijn he, en alles ook voelen of het wel goed zit, dus ook of die persoon die komt zich oke voelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik vind dat persoonlijk als dierenliefhebber en vogelliefhebber niet genoeg.

Het is zomer. Het is warm.
Die vogels horen elke dag schoon en fris drinkwater te krijgen!

Ik zou dus uitkijken naar een andere verzorger die wel elke dag even tijd heeft, of nog een extra verzorger voor de dagen waarop de andere verzorger geen tijd heeft.

Er van uitgaande dat de vogels in kooien zitten, vind ik drie weken ook te lang om de kooi niet schoon te maken.
Dat zou zeker elke week moeten gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet diegene wel genoeg water en eten neerzetten voor die komende 3 dagen dan zou het geen probleem moeten zijn, tip: zet je vogels bij het raam in de buurt zo vervelen zij zich niet en hebben ze wat uitzicht, mits de zon er niet gehele dag hard op schijnt.
fijne vakantie:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE dat is absoluut te weinig.
Jij drinkt toch ook schoon water elke dag.
Ik zou kijken of je de vogels niet kunt verplaatsen naar iemand zodat hij ze elke dag kan verzorgen en observeren.
In 3 dagen kan er veel gebeuren met zo n beestje en als dat niet gezien wordt kan het fataal zijn.
Er is vast wel iemand die dat wil doen.
Fijne vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat zelf écht niet doen. Je geeft toch om je dieren, geef ze dan tenminste elke dag schoon water. Water bederft namelijk in 24 uur. Dan drinken je dieren gewoon bedorven water. Dat zou jij toch ook niet leuk vinden?
Spreek anders om de dag af als het niet anders kan, maar het beste is alsnog iedere dag.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vooral omdat het zomer is, dan verdampt het water erg snel en dan heb je kans dat je dieren een dag of langer zonder drinken zit.
Ook kan er iets gebeuren met je dieren en stel dat je daar niet op tijd bij bent, en die kans is groot als je zo lang niet komt, dan heb je als je thuiskomt misschien wel een dood vogeltje..

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en daarbij komt het ook nog eens bij, ze zitten dan 3 weken zonder hun eigenaar en af en toe komt er dan iemand langs die ze verzorgd. Maar echte aandacht krijgen ze niet.. Die beestjes gaan zich dan ontzettend vervelen. Misschien iets leuks ophangen in de kooi en je kooi voor het raam zetten (let op, wanneer het warm wordt is dit geen goed idee vanwege de zon).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee!! Dat moet je absoluut niet doen. Wat als ze hun voer bevuilen, of erger, geen (schoon) water meer hebben. Nee, nee, nee, niet doen!