Wat kan ik zelf doen tegen een agressieve hond na het afsteken?

Na het afsteken van vuurwerk hij gaat bijten naar de mensen in huis

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Heb je vuurwerk naar de hond gegooid?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee sinds er vuurwerk is afgestoken in de straat enz reageerd de hond agressief soms tegen mensen in huis
jodyenboyke
4 jaar geleden
Eerst eens nagaan of de hond niet gewoon ergens pijn heeft, ik vermoed dat het niets met het vuurwerk te maken heeft. Het kan wel dat de hond zijn pijn, linkt met vuurwerk. Overigens zal de hond voordat hij bijt of gromt nog veel meer signalen laten zien, dat het niet oké is. Als pijn is uitgesloten bij de dierenarts, en problemen blijven dan adviseer ik je naar een gediplomeerd gedragsdeskundige te gaan.

Antwoorden (1)

Geen extra aandacht geven, maar volkomen normaal doen Doet hij zielig of zo, of bijterig gewoon negeren. Bijna zeker had de hond al een probleem voordat het vuurwerk begon.