Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij een kieskeurige dwerg konijn?

Mijn konijn is heel erg kieskeurig als het om voer gaat. Ze eet de zwarte brokjes niet op terwijl daar veel vitamine in zit die ze nodig heeft. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
710

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is het gevaar van gemengd voedsel geven.

Wat je het beste kunt doen is geen nieuw voer geven totdat de zwarte brokjes ook op zijn. Geloof me, binnen een dag zijn ze weg.

Mijn dwergje had bij zijn leverancier gemengd voedsel, ik heb het in het begin gemengd met de zwarte brokken, toen bleven de zwarte in het begin ook liggen.
Ik heb het langzamerhand afgebouwd. Momenteel eet hij alleen maar "zwarte" brokken. Hij vind het prima.

Zorg ook dat het beestje altijd voldoende hooi heeft. Hooi is het allerbelangrijkste in het leven van een konijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beste gordijn
ikzelf heb ook een dwergkonijn en deze eet ook geen zwarte korrels. Na tien jaar loopt hij hier nog altijd rond en gezond dus je moet je geen zorgen maken. Als je af en toe een wortel, een stuk witloof of gewoon sla geeft, krijgt hij zijn dagelijkse portie vitaminen wel binnen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding