Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond (10 jaar, jack russell) mist een paar voortandjes, is dat normaal?

hij speelt heel veel met de bal
en 'doodt' zijn speelgoed ook heel vaak.

kan het ook bijv zijn door ouderdom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als een hond gewoon op een dag harde brokken krijgt blijven de tanden sterk... En dan is het zeker niet normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft volgensmij niets met ouderdom te maken. Heb het nog nooit meegemaakt met oudere honden. Kijk is in mijn bijlage. Daar staat een andere verklaring waar het aan kan liggen. Iets met tandsteen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik zou zeggen. Ga naar de dokter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dierenarts bedoel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Bij een gezond gebit zou hij deze tandjes niet verloren hebben. Waarschijnlijk zijn de tandjes door tandbederf los komen te zitten en is hij ze verloren door veel knagen op ballen/speelgoed.
Hoogst waarschijnlijk is de rest van zijn gebit dan ook niet in al te goede staat.
Het beste kan je een afspraak maken bij de dierenarts voor een gebitscontrole. Waarschijnlijk zal er een goede gebitssanering nodig zijn. Tandbederf en rotte wortels kan zeer pijnlijk zijn. Bovendien zijn de bacterien die daarbij vrijkomen zeer slecht voor het hart en andere organen. Door een slecht gebit kan je hond eerder overlijden!
Na een goede gebitssanering gaan poetsen omdat verdere problemen te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding