Mijn kitten is weggelopen, wat nu?

Mijn kitten is gisteren avond weggelopen. Mijn vader had de balkon open laten staan, en toen sprong hij naar beneden. Maar vandaag, toen ik naar buiten ging, zag ik hem tussen de struiken! Ik ging hem roepen, lokken, zoeken maar niks hielp. Wat moet ik doen, zodat hij weer komt? Want hij is gewoon onder onze flat bij een struik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Ceeve
12 jaar geleden
wat zou je er van zeggen om naar die struik toe te lopen en hem te pakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vind ik ook (••)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een grote struik, en hij zit daar helemaal achter. Daar kan ik niet bij.
Ceeve
12 jaar geleden
Ik begrijp er echt niks van, je ziet dat beest zitten en kunt er niet bij komen, vraag anders eens je broertje, een buurjongetje of zo of die niet eens in of achter die struik wil kruipen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het balkon dan niet weer even kunnen open laten staan? Misschien komt u kitten dan vanzelf wel weer naar binnen.

Antwoorden (5)

Maak op de computer een blad met een foto van je kat + haar naam. Zet daarop je telefoonnummer en eventueel je adres nog bij. Druk hier en 50-tal exemplaren van en:

- Vraag je buren om attent te zijn
- Geef je buren een affiche af en vraag of ze die ergens willen ophangen
- Plak de affiches op de bomen
- Geef affiches af in een bakker, café, slager, ... in jou buurt

en dan hopen dat je hem snel terugvindt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lokken met eten, hij zal toch wel een keer honger krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is zich natuurlijk rot geschrokken, ga er zoveel mogelijk naar toe, zodat hij je stem weer herkent, en neem iets lekkers voor hem mee. Als hij alles weer wat gaat vertrouwen dan komt hij wel weer. En ja tegen de buren zeggen dat het jullie kat is, voor het geval ze hem te pakken krijgen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, ja inderdaad. Toen mijn vader ging werken begon hij opeens te miauwen, onder een auto.. Mijn vader zag 'm en wou hem pakken, maar hij rende weg. Hij kijkt veel naar ons huis maar als we hem willen pakken rent ie weg. Ik ga proberen om hem te lokken met wat voer.
Meestal helpt het uiteindelijk wel met het lokken.
Indien u zeker bent dat hij onder uw flat bivakkeerd zou ik zoveel mogelijk buren op de hoogte stellen . Sterker nog wellicht kun je kinderen zover krijgen....Die hebben dan wat te doen en zijn graag Held.

In uiterste nood zou ik hem in ieder geval aanmelden bij amivedi

Dit is een landelijke stichting voor gevonden en vermiste huisdieren....

Succes ....Komt goed.....

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik begreep uit een reactie dat je het met lokken wil proberen.

Wat ook wel eens wil helpen is grof geschut inzetten.

Verse Vis ...En eventueel koken voor de reukdampen.
Met brokjes rammelen snappen kittens niet altijd gelijk
Maar het zit in het instinkt de reuk van verse vis erg verleidelijk is..
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Als veel kinderen ineens achter die kat aangaan schrikt hij zich helemaal t apezuur, en is dan misschien helemaal weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook.
Ik zou onmiddelijk de dierenambulance laten komen en een aantal buren op trommelen om hem met zn allen toch te pakken te krijgen. Hij zit daar in het bosje, je kunt moeilijk inschatten of hij mogelijk letsel heeft. Het is een kitten, een baby, die kun je daar niet zomaar laten zitten tot hij misschien wel eens komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, aktie!!
voor er straks weer een half verwilderd ongecastreerd zwervertje rondloopt.