tips voor konijnen in een buitenhok?

mijn zus en ik hebben twee konijntjes het zijn twee mannetjes en dit gaat prima maar bijna op ieder site waar ik kom vind ik tips over vertrouwen winnen als de kooi in het huis staat. maar de kooi van ons staat buiten hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij naar mij toe komt en dat ik hem kan aaien? of weet iemand een site met tips over konijnen in een buitenhok?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb ook een konijn.
hij kwam van een schooltuin in A'dam Noord.
hij is heel lief.
Mijn konijn is ook buiten.
gaat bijna iedere dag naar buiten in z'n ren.
ik geef bijna altijd een snoepje als ik er ben.
of toast of iets anders lekkers.
kijk anders ook op www.bunnybunch.nl
er staat daar heel veel info over konijnen of andere knaagdieren.
jij moet zelf ook veel naar de konijnen toe gaan.
als je dat vaak doet krijgen ze vertrouwen in je.
dan kan je ze aaien.
laat ze ook aan je ruiken.
dan weten ze dat jij het bent.
geef dus veel aandacht aan een konijn.
ik heb altijd als ik kom komt mijn konijn altijd naar me toe.

Toegevoegd na 6 minuten:
het hok moet minstens 80 CM zijn.
je moet in de winter veel stro in z'n hok doen.
geef het ook wat speeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

veel naar buiten gaan, jij dus. Moet mogelijk zijn in de vakantie. neem iets lekkers voor hem mee als je er naar toe gaat, dat zal ook wel gaan helpen
12 jaar geleden
In principe geldt voor buitenkonijnen hetzelfde als voor binnenkonijnen: Je moet ze veel aandacht geven. Binnen is dat makkelijker omdat ze continue in de buurt zijn.
Buiten moet je speciaal extra tijd voor ze vrijmaken.

Laat het initiatief aan je konijn, als hij geen zin heeft om geaaid te worden, laat hem dan even met rust en probeer het later nog eens.
Laat hem wennen aan de geur van je hand, door hem regelmatig uit je hand te voeren.

Ik heb bij je vorige vraag ook al gevraagd hoe oud ze zijn, want je meldt dat je twee mannetjes hebt en dat het heel goed gaat.
Ik vermoed dan ook dat je jonge konijnen hebt en ik raad je aan er minimaal één te laten helpen.
Als konijnen in de puberteit komen, dan verandert er wel wat aan het gedrag en de kans is groot dat je dan alsnog heibel in de tent krijgt. Twee mannetjes samen is vragen om problemen.
Het beste kun je een combinatie man/vrouw nemen (waarvan ook één van beiden geholpen moet zijn, anders heb je in no time meer konijnen dan je in je hok kwijt kunt).

Helaas heb ik dit jaar zelf ondervonden dat twee vrouwtjes samen ook niet echt ideaal is.