Wij hebben een logeerhond maar onze eigen hond accepteert hem niet en wilt steeds met hem vechten. Hoe los ik dit probleem op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Probeer ze beiden te scheiden als je het echt niet trekt..
Die 2honden willen vechten om te kijken wie het sterkste van hen is, dit is nou eenmaal de natuur...
Vooral scheiden waneer het slaaptijd is anders zijn ze nog bezig 's nachts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat ze maar even vechten,. daarmee word 'de status' bepaald en geeft 1 zich over, misschien ist dan over?
meestal is zo n gevecht om te bepalen wie de baas is. Als dat eenmaal vaststaat is het over. En duidelijk wie dominant is/ blijft en wie onderdanig.
Zo werkt t met honden - in een roede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste blijkt niet uit de vraag wat de rassen (dan wel geslacht is) van deze honden zijn oftewel, zijn ze wel partij voor elkaar indien het tot knokken komt ?
Teven maken elkaar bv af als het tot echt vechten komt. Ten tweede hoop ik niet dat mijn hond blootgesteld zou worden aan vechtpartijen als ik er zelf al niet eens bij ben !! Mijn advies, neem geen risico tot ernstige verwondingen en bezoek aan de dierenarts en plaats één van de honden in een pension tot de eigenaar weer terug is van vakantie.
Als ik als eigenaar terug zou komen zou ik balen van de kosten maar altijd nog liever die kosten dan een fikse nota van een dierenarts.