Wat moet ik nog meer aanschaffen voor mijn (toekomstige) kat (zie uitleg)?

Ik zou graag willen weten wat ik allemaal nog meer moet aanschaffen voor de Noorse Boskat die ik over een maand in huis zal hebben.

Ik ben zelf opgegroeid met katten, dus ik weet dat ze het volgende nodig heeft:

- kattenbak
- kattenbakkorrels
- kattenvoer (droog)
- voerbakjes + waterbakje
- krabpaal
- kattenmand
- halsband antivlo

Ik mag aannemen dat dat niet genoeg is. Waar moet ik nog meer aan denken, wat mag ik absoluut niet vergeten? Zijn er dingen die ik in huis MOET hebben? Voor een goede verzorging enzo..

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze kat is langharig, 2,3 jaar, inge-ent, gechipt, gesterriliseerd.

Geen idee of het er toe doet: ik woon in een huurhuis.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een lijstje met toevoegingen zou handig zijn, want dan kan ik het direct overnemen... Desnoods met wat ik al opgenoemd heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kattenriempje is ook leuk, kan je ermee naar buiten (tuin) en heb je ook geen kans dat hij/zij wegloopt en gestolen word. Het is geen moet maar kan wel leuk zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overweeg of je nog een extra kattenbak wilt aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niks toe te voegen aan alle reacties, alleen maar: veel plezier met je kat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een extra kattenbak?

Het beste antwoord

Geld. Want, zo'n dier gaat best lang mee. En ook al heb je een paar van de spullen in huis die een levenlang meegaan, eten/vlooienband gaan niet levenslang mee. Dus maak alvast wat geld vrij voor de kosten die dit beest gaat kosten. (Zeker als je ineens onverwachte medische kosten krijg is dat erg handig.).

Naast geld is een borstel handig. Maar goed we hebben zelf 3 katten, 2 ervan verharen best veel, maar tot nu toe maken ze zichzelf schoon en hebben we geen borstel nodig gehad.

Een leuk extra speeltje zal ook leuk zijn, zo'n piepend muisje, vinden die beesten vast geweldig. Ja zo'n krabpaal is soms niet genoeg.

Maar meer kan ik echt niet aan denken. Wij redden het al 3 jaar perfect met de katten die we hebben (3 stuks dus) en tot nu toe geen onverwachte kosten. (Weet niet precies het ras, maar 1 is compleet zwart en de andere 2 zijn zwart/wit, heb wel foto's op DeviantART van ze).

Dus samenvattend.

- Geld (financiële planning)
- Borstel
- Speeltje

Excuses voor mijn ABN.

Veel plezier met uw nieuwe aanwinst:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

een noorse boskat moet je regelmatig borstelen. Dus in ieder geval een goede borstel, en speeltjes....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je kattenluikjes? Dat kan namelijk ook handig zijn. Wel die je ook weer op slot kunt doen, omdat je jonge katjes nog niet los wilt laten lopen.

Toegevoegd na 21 minuten:
je kunt ook een kooi erbij kopen, want je zult vast wel eens met de kat weg moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woon in een huurhuis, weet niet of ik zo eentje mag maken in mijn tuindeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn mooie katten inderdaad. Als ze snel gestolen kunnen worden moet je ze inderdaad niet loslaten. Maar volgens mij is het gewoon normaal om gewone katten los te laten, want die vinden het ook maar niks om de heletijd binnen te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb 3 katten 2 ras 1'gewone' leven altyd binnen soms in de zomer met lekker weer gaan ze met ons mee in de tuin anders nooit. Het is maar net wat je ze gewend maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HatseFlatseM "Maar volgens mij is het gewoon normaal om gewone katten los te laten, want die vinden het ook maar niks om de heletijd binnen te zitten."
En wat de buren hiervan vinden kan je vast niks schelen...
Zie nog nergens nat voer staan.
Op zijn tijd een stukje verse kipfile of verse vis, dit even koken, zonder kruiden of zout.
Verwen mezelf ook weleens, dus dan mag de kat ook iets lekkers.
Weet alleen niet of een boskat dit ook mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb zelf een fonteintje leuk voor de kat verder denk ik aan kattensnoepjes en meer kussentjes, je moet de kat een keuze kunnen geven om op meerdere plekken lekker te kunnen liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht gewoon af, mijn kat had genoeg aan een cocosmat om te krabben, krabpaal keek hij niet naar om. Dus maak geen dure investeringen die misschien niet nodig zijn, als je het echt nodig hebt is het gauw gekocht
12 jaar geleden
En kattenverzekering kan handig zijn.
Ik ben zelf meer van de antivlooiendruppels dan van de bandjes (mijn katten komen buiten, ik wil niet het risico lopen dat ze met zo'n bandje ergens aan blijven zitten of erger).
Ik neem aan dat je het entingsboekje erbij krijgt. Vraag ook wanneer ze voor het laatst een anti-wormenpil heeft gehad.
En vergeet de voorpret niet ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knoflook poeder, voor bij het (blik)voer van je kat, dat helpt tegen de vlooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een planten spuit, voor als ie ergens aanzit waar ie niet aan mag zitten.
Zo kan ie het afleren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is van alle hulpbronnen er twee te hebben, dus twee mandjes, twee etensbakjes, twee krabpalen.

verder een aantal fleece dekentjes om fijne plekjes mee te creeeren.
geen vlooienbandje, die waren 10 jaar terug al achterhaald, maar een pipetje van de dierenarts.
een vervoersbox.
soft malt pasta van gimpet tegen de haarballen.
een bakje kattengras (zaai het liefst zelf een bakje met gazonzaad)
valeriaantinctuur om af en toe op een speeltje te doen.
visoliecapsules om af en toe over het eten te doen.

je zou ook feliway in huis kunnen halen om de verhuizing minder stressvol te maken.
ook kan je nu al een dekentje gaan brengen, zodat zij straks iets heeft om mee te nemen wat een vertrouwde thuisgeur heeft.

in geval de kat niet lekker is, is het handig een thermometer in huis te hebben, en een pillenschieter.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is feliway, Rieneke?
Rieneke1
12 jaar geleden
katten geven geuren, feromonen, af door kopjes te geven.
zo markeren zij hun territorium, en het geeft ze een veilig-thuis gevoel.
deze feromonen zijn nu synthetisch nagemaakt, en te koop als verdamper en spray.
veel dierenartsen verkopen het.
in de dierenspeciaalzaak kan je ook terecht: dan heet het no stress, van sire.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Ik heb geen kat, wel een hond, maar ik heb nog nergens een tekentang zien staan. Natuurlijk alleen nodig als hij/zij ook buiten komt...

Meestal kan je bij een dierenarts een lijst krijgen met benodigdheden of bij de grotere dierenwinkels ook wel!

Wat betreft de verzekering; ik heb daar vooral het eerste levensjaar iets aan gehad. Daarna nog 1 x per jaar voor de inenting (als die al vergoed wordt...).
Aangezien jouw kat al iets ouder is, zou ik daar nog eens over nadenken. Heeft hij/zij al een tijdje last met de gezondheid, kan je het natuurlijk beter wel doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik nog niet heb zien staan is kattengras, dit kun je kopen in dierenzaak, winkel en online.
Kattengras is speciaal voor katten dat zodra ze dit gegeten hebben makkelijker hun haarballen kunnen uitbraken , na hun vacht goed te hebben schoongelikt en dus losse haren binnen kunnen krijgen.
Mijn katten maakten daar altijd goed gebruik van en lieten hierdoor andere (tuin/giftige) planten staan.