Wij hebben sinds twee dagen een hondje. 's Nachts blaft deze de hele tijd. Wat kunnen we doen en wat is de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een nieuwe plek, dat is spannend voor een hond. Als het een puppy is, kan het zijn dat het rust geeft door het hondje een warme kruik en een wekker te geven. Dit lijkt dan een beetje op de moederhond.
Onze hond bleek er echt niet tegen te kunnen om opgesloten te zitten; jankte in de bench alles bij elkaar, maar met de deur open sliep hij als een roos.
Het kan zijn dat hij blaft omdat hij nog niet gewend is aan de nieuwe geluiden, zachtjes de radio aan kan hierbij ook helpen.
Probeer hem niet te veel te troosten, hoe zielig hij of zij ook is. Als je dat doet, zal de hond het gedrag niet snel afleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan de puppy met bench en al bij je bed zetten, dan is die niet alleen en dat is een stuk fijner voor ze, na een weekje ofzo kan de puppy weer naar beneden, het ligt eraan of de pup stil is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat leerde ik ook bij puppycursus. Maar dan dat je de bench steeds een stukje verder bij je bed vandaan zet, totdat hij op de juiste plek staat.
Probeer een oud t shirt een dag bij zijn moeder te leggen en daarna weer bij je puppy. Hij ruikt dan de nestgeur. Kan ook helpen, Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een matras beneden op de grond leggen en bij hem slapen. Bij ons werkte het heel goed. we hadden het 2 daagjes gedaan en toen had hij geen heimwee meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak zal angst en onzekerheid zijn.
Wat je eraan kunt doen: er zijn al vele goede mogelijkheden gegeven. Zelf heb ik het bij mijn pups iets anders gedaan.
Hij (ik heb altijd een reu) ging 's-nachts beneden in de bench, die ik onderaan de trap zette. De radio stond zachtjes aan in de kamer, om het niet helemaal stil te laten zijn.
Slaapkamerdeur boven open en iedere keer als hij piepte of blafte, dan zei ik: "nee, zachtjes, het is goed". Verder niks.
Niet troosten, maar wel even de stem laten horen. Dat kostte me 2 nachten nachtrust, en toen was het klaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als aanvulling: troosten (bijvoorbeeld erheen gaan, aaien etcetc) is niet goed, omdat je dan het gedrag, wat je juist niet wilt, stimuleert. Geruststellen (op afstand) is okee, omdat je pup bang is en je stem moet horen, zodat het weer even okee is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!
Je zou hem moeten laten wennen om alleen te zijn, als hij gaat blaffen ook geen aandacht geven, en desnoods kan je zachtjes de radio aanzetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste nachten alleen, dus zonder moeder teef zijn erg wennen voor een pup. Begin ermee de pup in een bench naast je bed te zetten en hem niet op te pakken als hij piept. Alleen evenje hand door de bench en iets lief zeggen. Zo oefen je stap voor stap. Steeds de bench iets verder van jou af in de nacht en uiteindelijk op de vaste plek. Vooral niet belonen voor het piepen al is het nog zo zielig. Beloon hem als hij stil en braaf is. Maar dus niet te streng en stap voor stap laten wennen. Wat ik deed is een lekkere zachte knuffel(let op losse onderdelen, ogen ed) bij hem in de bench leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt ook als je overdag enorm bezig bent met je puppy, zodat je hem actief houd. Als je dit niet doet dan maakt hij de klik dat hij overdag moet slapen/rusten en is hij 's nachts dan heel actief. Als je dit wel al doet dan is het toch het teken dat hij zijn mama mist