Wel of niet laten steriliseren van mijn harlekijnpoedeltje.

Hallo poedelmensen.

Ik heb een vraagje waar ik niet zo goed uitkom.
Chanel is nu net 18 maanden oud en twee keer loops geweest, heeft weinig hinder van de loopsheid.
En ook heeft ze helemaal geen last van schijnzwangerschap, of met knuffels lopen,
En ze zit zo mooi in haar vacht.

Is het verstandig om haar toch te laten steriliseren?

Ik denk niet dat ik haar laat dekken omdat harlekijntjes geen stamboom meer mogen

Groetjes Rosa,.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn hier poedelmensen? Wat voor kapsel hebben die dan? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahah, hihihihihi, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh mijn god, Chanel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het harlekijnpoedeltje Chanel heeft geen last van schijnzwangerschap....

Het beste antwoord

Ik zeg: doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vindt ik ook Maurice,ik poedel ook graag!

Andere antwoorden (4)

Een dwergpoedel heeft een verhoogd risico op incontinentie na sterllisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere ziektes en situaties waarop sterilisatie een gunstig effect heeft:
· loopsheid verdwijnt, dus geen bloedverlies meer in huis
· ongewenste dracht vermeden
· baarmoederkanker
· suikerziekte

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeft niet perse op deze leeftijd, maar teefjes krijgen vaak baarmoederontsteking, dus ik zou het toch maar wel doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen!

Wat er hier beweerd wordt over baarmoederhalskanker en suikerziekte valt reuze mee. De kans op deze twee ziektes blijft ongeveer gelijk.

Wat heel erg vergeten wordt, en wat vooral bij kleine hondjes snel zal gebeuren, is een gedragsverandering van de teefjes na sterilisatie. Deze verandering is niet in de goede. Het teefje zal dominanter worden. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het teefje daarna onhandelbaar werd. Een keer heb ik meegemaakt dat een teefje een spuitje kreeg omdat ze te agressief werd. Dit was een kleine vuilnisbak. Pas hier dus erg mee op!