Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe je Insecten kunt weghouden bij het hok van een konijn?

De hok van mijn konijn staat buiten ik maak der hok elke week grondig schoon en maak der poep plek elke dag schoon. Maar toch komen er van allerlei beestjes die tussen het hooi gaan zitten of komen er slakken die ik dan elke keer weg moet halen en opnieuw moet schoonmaken en er komen ook veel vliegen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat zal heel moeilijk worden, het enige wat ik kan verzinnen is Afrikaantjes neerzetten om het hok, daar heeft ongedierte een hekel aan, en het hok schoonmaken met schoonmaakmiddel met citronel, dat houdt in ieder geval muggen en vliegen op afstand. En verder horregaas plaatsen, maar ja, of dat zo leuk is? Toch veel plezier met je konijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan wel zorgen dat het konijn niet aan de Afrikaantjes kan komen, die zijn hartstikke giftig voor een konijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn de geleerden het toch niet over eens, er zijn sites die geven aan dat Afrikaantjes giftig zijn voor konijnen, zonder vermelding waarom, 1 site geeft aan dat ze huidirritaties kunnen veroorzaken, verder heb ik weer gelezen dat konijnen dol zijn op Afrikaantjes, en in de brochure "giftige planten" van Consument en Veiligheid worden ze niet vermeld, dus wat is wijsheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Susie: ik vond die Afrikaantjes onder het kopje Hartstikke GIFTIG/SLECHT voor konijnen: http://www.dierenforum.nl/forum/website.php?page_id=31&web_id=874
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die had ik gezien, meerdere sites hebben het zelfde rijtje. Ook ben ik deze zin tegengekomen van onze mede-GVer en natuurliefhebber Eddijst:
"Het is bekend dat konijnen rozen heerlijk vinden en ook Hulst en Afrikaantjes en waarschijnlijk nog veel meer planten. Maar het is overal wel wat anders met die konijnenvraat.Wat ze bij de een opvreten laten ze bij de ander staan."
Zie verder mijn bovenstaande reactie.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing