Ik denk dat het een kruising kan zijn van meerdere rassen.
Hoofdzakelijk een ruwharige terriër (en daar zijn er vele van) met iets van een Shi Tzu of een Lhasa Apso erin. Daar kan hij nl. zijn onderbeet van hebben.
Je kunt het voor de zekerheid eens navragen bij een gediplomeerd hondentrimmer. Die kan uit de vacht opmaken of er inderdaad Shi Tzu of Lhasa Apso (of een aanverwant ras)bij in zit.
Wanneer je zekerheid wilt kun je een dna test laten uitvoeren.
Sommige trainers laten dit doen om zeker te weten hoe ze een hond, met een bepaalde achtergrond, het beste kunnen trainen.
Maar misschien tref je het en komt er een antwoord van iemand met dezelfde hond die precies weet wat erin zit!