Met welk ras zou mijn Newfoundlander in bijgaande afbeelding gekruist kunnen zijn?

Wie kan me helpen? Ik heb een hond gekocht als pup een kruising Newfoundlander en ?????? hij is nu 20 weken oud.

Dit is nog een foto van onze beer van 21 wkn en 30kg
Iemand een idee?

Dierenarts geeft schatting dat hij rond 80-90 kg en 70-80cm gaat uitkomen. Dus labrador is misschien niet t juiste qua kruising

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Labrador.... Of iets van labrador.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
80/90 killo?? :O Is ie gekruist met een olifant?
Nee, sorry...maar dat is toch vét zwaar voor een hond, zelfs een grote hond? Naar mijn weten worden alleen Sint Bernards zo zwaar...En op een kruizing met een Sint Bernard lijkt hij niet bepaald...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk ook echt een Labrador. Het antwoord is al gegeven maar ik wilde even zeggen dat ik het daar mee eens was. Al voor ik het antwoord zag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff als die 80 kilo moet worden, dan denk ik geen labrador, maar hoe is het karakter? Rustig kalm niet blaffen altijd onder de mensen willen zijn veel eten? Want dan zit er veel van een labrador is.
Het is niet echt goed te zien maar aan de maat van een 20 weken oude pup zou ik denken dat de Newfoundlander X Labrador niet helemaal klopt, ik vermoed dat zowel de Vader als de moeder lang niet 100% Labrador en newfoundlander zijn ik zie in het gezicht Duitse herder trekjes en aan het formaat van de poten zou je denken dat het een kruising Newfoundlander mix met Labrador, Duitse herder X Newfoundlander Labrador + ?+? is.
Uit een staande foto kun je meer verschillende trekken halen overigens.
En wil je het helemaal zeker weten dan zul je het genetisch moeten laten bepalen(schrik niet wat eruit komt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer duidelijkheid krijg je met een en-profile-foto. Dus een foto staande en van de zijkant van het dier. Geef gelijk de schofthoogte op, zo te zien 57 cm?

Hij heeft een labradorkop en voor zover ik kan zien is de staart ook die van een labrador (de z.g. otterstaart).

De grootte kan hij van zijn vader of moeder hebben. Het is niet zo, dat een grote hond x een kleinere hond een middelmaat pup oplevert.
In een mix-nest kunnen beide maten voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je schrijft dat hij 20 weken oud is. Hij groeit het hardst tot 6 maanden, daarna hooguit nog 3 cm in hoogte. Dus wees niet bang dat hij nog twee keer zo groot wordt. ;)
Ivana
12 jaar geleden
ik ga ook voor lab.

overigens wil ik wel waarschuwen voor grote/zware honden gladde vloeren. het uitglijden (zijwaartse bewegingen vooral) kunnen op latere leeftijd de oorzaak zijn van gewrichtsproblemen (AD kan je zo in de hand werken)

bij zwaardere honden duurt het een jaar of langer tot de gewrichten 'uitgehard' en uitgegroeid zijn. *bij de lab ongeveer 1 jaar*
kleedjes neerleggen om schuifpartijen, blessures, en ellende in de toekomst voorkomen is aan te raden. verder niet de hond teveel laten springen, geen trappen laten lopen etc zodat het beendergestel een kans krijgt om zich te ontwikkelen tot een sterk gestel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie min! maar kan er ook wat toelichting bij zodat ik ook mag leren waarom mijn tekst niet zou kloppen? beetje info op internet kan je eventueel ook zoeken hierover. mocht het te moeilijk zijn laat het even weten, dat zoek ik het wel voor op.